• Sess82

Knöl på tungan, har du haft det?

Hej alla,

Har en knöl på min tunga sen rätt lång tid tillbaka... Haft den kanske i två-tre månader. Imorgon ska jag äntligen till öron-näsa-hals för att visa upp den och ev få ta bort den. Den sitter på sidan av tungen och inte så långt in. Jag kan lätt leka med den och "bita" fast den mellan mina framtänder.

Någon som fått en knöl på tungan som inte försvunnit av sig självt? vad var det för något?

Jag har fått blåsor när jag varit riktigt förkyld tidigare men de har alltid försvunnti efter ett tag. Minns inte hur den här uppkom, om det var en blsåa först eller om den en dag bara var där.

Den är som en utstående leverfläck som är halvt lös som man vill knipsa bort. Den är rätt ljus i färgen. Ca 3 mm i diameter kanske. Hård. Kan känna lite stickningar runt den på tungan, som känsla man får när man bränt sig på för varm dryck tex.

Märkte nu ikväll också som tå små bulor uppe i gommen, inte så långt in. Kanske ungefär där näskanalerna sinner ut i munnen. Är allergisk mot gräs vilket innebär att jag är rätt snuvig nu. Det kanske beror på det?

Undrar mest om någon känner igen sig. Undrar vad min dom kan vara imorgon hos läkaren. Nervöst!

Ilias 080413, Anastacia 090523, X 110314
Svar på tråden Knöl på tungan, har du haft det?