• Anonym (hoppas)

Gravidsymtom, men ENDAST på kvällen?

Under dagen mår jag prima, känner ingenting förutom uppsvälld mage, mycket flytningar som nästan "rinner" så man tror det är mens som kommer, och konstigt humör.
    Under kvällen kommer ALLT, illamående, halsbränna, molvärk i nedre delen av magen / inuti, ont i svanken, hugg i livmodern, ont i "ljumskarna",  konstig i magen, gasig, jättesugen på att äta massor, trött..... börjar tro att jag är gravid men vågar inte hoppas på de, har varit skengravid såååååå många gånger.

Är det "normalt" att bara känna symptomen på kvällen och inte alls under dagen?
    Någon som varit gravid och haft det så? att det är sååå mycket värre på kvällen?
    Har BIM runt den 13 maj så väntar till dess och ser ifall mensen kommer...

• Svar på tråden Gravidsymtom, men ENDAST på kvällen?
  • Anonym (hoppas)

.... ömma bröstvårtor kan tilläggas på listan också

• alexander2011

Om du har mensen den 13 maj så är det ägglossningen som spökar. Det låter mest som det..så snabbt får man inte gravsymptom :S

Ägglossningen kunde i alla fall jag känna av på samma sätt som du gjorde

• Anonym (hoppas)

Jag känner alltid av min ägglossning men inte såhär mycket, den brukar bara hålla i sig i kanske 2 dagar. Hade ägglossning för en vecka sen.. och brukar dessutom inte ha sånna här symptom. Känner av den väldigt väl men inte såhär.
    Och jo, man kan visst få grav symptom så pass tidigt. Vet personer som redan få dagar efter ÄL (om dom har haft sex precis innan ÄL eller samma dag) fått grav. symptom och sedan plussat, så visst kan man känna av väldigt tidiga symptom!
    Men kan ju vara som du säger, ÄL symptom som spökar men det är verkligen inte omöjligt att de kan vara en graviditet heller. Enligt mina beräkningar så skulle jag ha kunnat blivit gravid den 26april vilket skulle innebära att de varit 10 dagar sen ägget befruktades och på 10 dagar så kan man få symptom, vet flera som fått det. Alla symptom har ju hållt i sig sen ägglossningen.. o skillnaden är att dom inte slutar som dom brukar.

• alexander2011
    Anonym (hoppas) skrev 2011-05-05 22:31:14 följande:

Jag känner alltid av min ägglossning men inte såhär mycket, den brukar bara hålla i sig i kanske 2 dagar. Hade ägglossning för en vecka sen.. och brukar dessutom inte ha sånna här symptom. Känner av den väldigt väl men inte såhär.
    Och jo, man kan visst få grav symptom så pass tidigt. Vet personer som redan få dagar efter ÄL (om dom har haft sex precis innan ÄL eller samma dag) fått grav. symptom och sedan plussat, så visst kan man känna av väldigt tidiga symptom!
    Men kan ju vara som du säger, ÄL symptom som spökar men det är verkligen inte omöjligt att de kan vara en graviditet heller. Enligt mina beräkningar så skulle jag ha kunnat blivit gravid den 26april vilket skulle innebära att de varit 10 dagar sen ägget befruktades och på 10 dagar så kan man få symptom, vet flera som fått det. Alla symptom har ju hållt i sig sen ägglossningen.. o skillnaden är att dom inte slutar som dom brukar.

Iof man ska aldrig säga aldrig. jag kände av min grav en till en och en halv vecka efter jag hade äl..då kände jag det genom att det drog i ljumsken, mest på höger sida..svullen i magen, brösten blev ömma 1 vecka efteråt, hugg/pirr i livmodern men gaser, illamåendet o så kom 3 veckor senare..

Vi får hoppas att det kan vara så..vill inte ge för mycket förhoppningar men när jag tänker efter påminner det väldigt mycket om det jag kände när jag plusade..Hade en rosa flytning 3 dagar innan mensen o plusade på bim+11 och då hade jag tagit ett cb digitalt på bim+3-4 som sa inte gravid och ett vanligt cb som sa samma så även om testerna skulle visa negativt så vänta nån vecka till efter bim så kan pluset allt komma :)
  • Anonym (hoppas)

det är verkligen så himla olika hur man reagerar från person till person också:)
    precis:) tack för ditt svar. vi får se vad det blir, är de inget så är de bara ge sig på det igen. väldigt fin mage du har måste jag säga, genom att se på din "profilbild" lycka till med allt! Kram

• alexander2011
    Anonym (hoppas) skrev 2011-05-05 23:05:13 följande:

det är verkligen så himla olika hur man reagerar från person till person också:)
    precis:) tack för ditt svar. vi får se vad det blir, är de inget så är de bara ge sig på det igen. väldigt fin mage du har måste jag säga, genom att se på din "profilbild" lycka till med allt! Kram

Tack så mycket :) alltid lika kul att höra att man har en fin mage när man mest känner sig tjock o oattraktiv nu men men ..
    du får berätta sen hur det gick..kommer ha kvar din tråd på favorite så jag kan följa upp hur det gick :)
    *håller tummarna*
  • Anonym (hoppas)

att bli tjock kan man ju inte komma undan när man är gravid, själv ser man nästan gravid ut (magen är så uppsvälld och tror jag har lagt på mig lite he he, så skulle gärna säga att det låg en bebis där inne istället för att gå o bara vara mullig hehe) men din mage var superfin!!
    absolut!! har bim om exakt en vecka idag, så får se om den dyker upp eller ej. Skriver när jag vet kommer den inte den 13:e så är de Jag som testar mig på direkten hehe

• Anonym (hoppas)

kan bara berätta att jag mår lite illa nu såhär på morgonen nu, och den molande värken är kvar. sen känns det som om jag ska få mens eller redan har mens, men det är bara flytningar men går och tittar i trosan titt som tätt för de känns som om jag har mens fast jag inte har det, så har det hållt på i några dagar, och värken i svanken håller i sig. Har också känt som hugg nästan lite "håll" känsla i höger sida över underlivet, i ljumsken nästan... känns som om jag bara får fler o fler symptom, så är jag inte gravid så är jag SÅÅÅÅÅ skengravid som man lurar sig själv totalt, hehe. men somsagt, jag får se om lingonveckan dyker upp när den ska... *hoppas inte*

• alexander2011
    Anonym (hoppas) skrev 2011-05-06 09:37:56 följande:

att bli tjock kan man ju inte komma undan när man är gravid, själv ser man nästan gravid ut (magen är så uppsvälld och tror jag har lagt på mig lite he he, så skulle gärna säga att det låg en bebis där inne istället för att gå o bara vara mullig hehe) men din mage var superfin!!
    absolut!! har bim om exakt en vecka idag, så får se om den dyker upp eller ej. Skriver när jag vet kommer den inte den 13:e så är de Jag som testar mig på direkten hehe

Tack så mycket...nja jag får nog igentligen skylla mig själv..jag har inte lagt om nån kost utan äter som vanligt dock blir det ju mer o jag borde igentligen äta mer frukt o grönt
  • alexander2011
    Anonym (hoppas) skrev 2011-05-06 09:42:55 följande:
    kan bara berätta att jag mår lite illa nu såhär på morgonen nu, och den molande värken är kvar. sen känns det som om jag ska få mens eller redan har mens, men det är bara flytningar men går och tittar i trosan titt som tätt för de känns som om jag har mens fast jag inte har det, så har det hållt på i några dagar, och värken i svanken håller i sig. Har också känt som hugg nästan lite "håll" känsla i höger sida över underlivet, i ljumsken nästan... känns som om jag bara får fler o fler symptom, så är jag inte gravid så är jag SÅÅÅÅÅ skengravid som man lurar sig själv totalt, hehe. men somsagt, jag får se om lingonveckan dyker upp när den ska... *hoppas inte*
    Låter ju ganska positivt. exakt så var det för mig men dock har jag inte haft problem alls med flytningar tack o lov
Svar på tråden Gravidsymtom, men ENDAST på kvällen?