Anonym (hoppas) skrev 2011-05-05 22:31:14 följande:
Jag känner alltid av min ägglossning men inte såhär mycket, den brukar bara hålla i sig i kanske 2 dagar. Hade ägglossning för en vecka sen.. och brukar dessutom inte ha sånna här symptom. Känner av den väldigt väl men inte såhär.
Och jo, man kan visst få grav symptom så pass tidigt. Vet personer som redan få dagar efter ÄL (om dom har haft sex precis innan ÄL eller samma dag) fått grav. symptom och sedan plussat, så visst kan man känna av väldigt tidiga symptom!
Men kan ju vara som du säger, ÄL symptom som spökar men det är verkligen inte omöjligt att de kan vara en graviditet heller. Enligt mina beräkningar så skulle jag ha kunnat blivit gravid den 26april vilket skulle innebära att de varit 10 dagar sen ägget befruktades och på 10 dagar så kan man få symptom, vet flera som fått det. Alla symptom har ju hållt i sig sen ägglossningen.. o skillnaden är att dom inte slutar som dom brukar.
Iof man ska aldrig säga aldrig. jag kände av min grav en till en och en halv vecka efter jag hade äl..då kände jag det genom att det drog i ljumsken, mest på höger sida..svullen i magen, brösten blev ömma 1 vecka efteråt, hugg/pirr i livmodern men gaser, illamåendet o så kom 3 veckor senare..
Vi får hoppas att det kan vara så..vill inte ge för mycket förhoppningar men när jag tänker efter påminner det väldigt mycket om det jag kände när jag plusade..Hade en rosa flytning 3 dagar innan mensen o plusade på bim+11 och då hade jag tagit ett cb digitalt på bim+3-4 som sa inte gravid och ett vanligt cb som sa samma så även om testerna skulle visa negativt så vänta nån vecka till efter bim så kan pluset allt komma :)