• SusanneMagnus

Habiliteringspersonal lön?

Undrar hur mycket ni som jobbar som habiliteringspersonal på gruppboende för autister där det förekommer våld tjänar?!

• Svar på tråden Habiliteringspersonal lön?
  • Tjejen00

Jag har 100kr / timme, men då har jag precis börjat jobba där, har dock 2 års erfarenhet som personlig assistent sedan tidigare. Om ett år är jag färdig undersköterska och då kommer lönen öka till 118kr / timme...

• Ari Gold

Jag arbetar som elevassistent/resurs med autism och tjänar ca 22 000 efter ca 5 år i yrket i en allmänt illa betald kommun.

Är lite nyfiken på att jobba som habiliteringsassistent på boende eller handleradre inom daglig verksamhet (i båda fall med autism) och har varit och ´besökt några sådana verksamheter , och vad jag förstår skulle jag då ha samma lön på en stadardtjänst, eller ett par tusen mer på en tjänst som innehåller pedagogiskt ledarskap (gentemot annan personal). 

Sedan tillkommer ju OB om man arbetar udda tider men det är ju utöver. Tillägg för att brukarna kan ha våldsamma utbrott eller linande får man inte, det ingår i de flesta fall när man arbetar med autism och går att minska med rätt bemötande.

• Litet My

Vi har ingångslön på 21-23 000, Hab/psyk (förutsatt att man har utbildning och då inte bara "omvårdnadspsykiatrin" utan även påbyggnad)

Svar på tråden Habiliteringspersonal lön?