• smurfan03

3 dagar efter äl kom blödning ,vad händer?

Ja 3 dagar efter min beräknade äl skulle varit kom en blödning som håller i sig...har blödigt i 5 dagar nu.
    Behöver tros skydd hela tiden ..fattar ingenting .
    Jag som trode att det kanske kunde bli bebis den här månaden men nu sket sig de oxå.

Jag har aldrig blödigt vid äl förut,nu vet jag ju inte om det är 2 veckor tidig mens eller vad det är.

• Svar på tråden 3 dagar efter äl kom blödning ,vad händer?
  • Anna J01

Man kan få en liten blödning vid ÄL. Det blir som ett litt sår där äggblåsan släppt. Jag har fått så en gång... Då blev jag gravid:)
     Eller så hade du kanske ÄL lite tidigare och det är en nidis... 

• smurfan03

Blödde du mkt då? jag började blöda den 3 maj och i går kom det ett helt tros skydd  men annars är det väll fem kronors blödningar Glad hahaha ursäkta mig Skäms för mina detaljer

• Cvb

Jag var/är i samma sits ungefär ! Jag hade äl i måndags och fick en liten blödning igår, bara i någon timme sen blev det inge mer ? Jag har lite mensvärks liknande värk och ömma bröst, vilket inte brukar komma såhär tidigt innan mens. Jag brukar ha mens den 16e varje månad.. Men, vad är det för blödning ? Hoppas nån kan ge mig råd, och även dig smurfan03 !!

• Äntligen dax

Jag har fått en brun flytning 3-4 dagar innan ägglossning. Vad tusan kan det vara? Låter ju rimligt att ni som haft ägglossning får en blödning efter ägget släppt men jag har ju inte ens haft ägglossning

• PrickenoGrodan
    Nidationsblödning

Ibland kan det bli en liten blödning "nidationsblödning", ofta förkortat "nid-blödning" i samband med att ägget fastnar, och en en del kvinnor kan känna ett litet stick i livmoderns slemhinna.
    Om man får en sådan blödning så kommer den ca 3-8 dygn efter ägglossningen.

Märker alla kvinnor av nidationen (då ägget fäster)?
    Nej, det är mycket ovanligt att kvinnor känner av när ägget fäster och det är mycket ovanligt med nidationsblödning.

Betyder det att mitt ägg inte har fäst ordentligt om jag inte fick en nidationsblödning?
    Nej. De flesta ägg fäster så bra så utan att vi har en aning om det. Det krävs ingen nidationsblödning för att allt ska stå rätt till.

Hur mycket blod kommer det då?
    Ja, i den mesta facklitteraturen står det att blödningen är sparsam. Dock kan man blöda rikligt också. Det är svårt att avgöra om det är en nidationsblödning eller en vanlig mellanblödning och det är oftast först när man väl testat positivt för graviditet som man kan få det bekräftat.

Hämtat från niomånader.se

• Cvb

Ja nu fick man ju ett litet hopp att det kan ha varit en nidis som jag hade, haha :) Tiden får utvisa !

• satiren

Hur gick det för dig? Jag har samma blödning och blir snart lika knäpp, har googlat sönder..

Jag känner inte äl, men borde varit förra ons-tors, började blöda 2-3 dagar efter och hållt på sedan dess, alltså typ sju dagar..

Svar på tråden 3 dagar efter äl kom blödning ,vad händer?