• melle90

Drömmer om mitt ex, varje natt!!!

Jag var tillsammans med min första pojkvän i fem och ett halvår. Från jag var 14 till strax innan jag fyllde 20. Vi gjorde slut för drygt ett halvår sedan nu och jag har inte träffat honom sen dess. Det var jag som ville att det skulle ta slut då det inte alls funkade på slutet. Jag älskade honom fortfarande när jag gjorde slut men jag tyckte att det krävdes mer än att man älskar varandra i ett förhållande. Vi hade haft underbara år och jag är glad över att ha haft dessa år med honom.

Efter ca 3 månader började jag träffa en ny kille, som jag nu är tillsammans med. Denna kille var min bästa vän i ca ett år innan så vi känner varandra väldigt väl. Det har gått ganska fort i vårt förhållande men jag känner att jag aldrig varit såhär lycklig. Jag älskar honom och allt jag upplever nu har jag aldrig upplevt innan.

På dagtid tänker jag nästan aldrig på mitt ex. Jag saknar honom nästan aldrig heller. Jag har gått vidare. Vi pratar kanske 1-2 gånger i månaden och det är bara om jag tar initiativet.

Nu till saken då. Varje natt, jag menar VARJE natt så drömmer jag om mitt ex. Det är allt från att jag är otrogen med honom mot min nye eller att vi är tillsammans igen, att han är ledsen, att jag är ledsen. Det är så otroligt jobbigt eftersom varje morgon jag vaknar känner jag mig splittrad på något vis. Som om drömmen vill säga mig något. Jag vet inte vad jag ska tro. Såklart är det inte konstigt att jag drömmer om en person som varit i mitt liv sålänge....Ingen som har någon tanke att skänka? Kanske som känner igen sig? 

• Svar på tråden Drömmer om mitt ex, varje natt!!!
  • Tufsanna

Du kanske håller på att bearbeta honom i dina drömmar, eftersom du sa att det krävs mer än att älska i ett förhållande? Det tog ju slut av någon anledning, och du kände att du behövde gå vidare. Vilket jag tycker du gjorde alldeles rätt i, eftersom förhållandet hade mattats av.

Känner igen mig det du berättar, och det kan ta lite tid innan man kan släppa sitt ex helt, oavsett. För mig tog det ganska lång tid att släppa mitt ex helt och hållet, trots att jag hittat min själsfrände som jag nu lever med. Tror att man måste gå igenom en fas med sig själv innan man kan släppa känslorna helt och hållet. Så du kanske bearbetar allt genom dina drömmar?
    Skriv ner dina drömmar och se om de förändras allt eftersom. OM du vill och kan alltså. Kan va rätt intressant. Fast se till att du har noteringarna gömda, för dig själv bara Flört

En tanke från mig bara.
    Jag är i alla fall glad för din skull att du hittat kärleken på nytt. Glad

• melle90
    Tufsanna skrev 2011-05-06 10:31:22 följande:
    Du kanske håller på att bearbeta honom i dina drömmar, eftersom du sa att det krävs mer än att älska i ett förhållande? Det tog ju slut av någon anledning, och du kände att du behövde gå vidare. Vilket jag tycker du gjorde alldeles rätt i, eftersom förhållandet hade mattats av.

Känner igen mig det du berättar, och det kan ta lite tid innan man kan släppa sitt ex helt, oavsett. För mig tog det ganska lång tid att släppa mitt ex helt och hållet, trots att jag hittat min själsfrände som jag nu lever med. Tror att man måste gå igenom en fas med sig själv innan man kan släppa känslorna helt och hållet. Så du kanske bearbetar allt genom dina drömmar?
    Skriv ner dina drömmar och se om de förändras allt eftersom. OM du vill och kan alltså. Kan va rätt intressant. Fast se till att du har noteringarna gömda, för dig själv bara Flört

En tanke från mig bara.
    Jag är i alla fall glad för din skull att du hittat kärleken på nytt. Glad
    Jag har också funderat och hört från flera att de tror som du, så det kan nog vara så. Jag tror även att det tog slut på ett sådant sätt där jag svalde rätt mycket för att slippa tjats. Därför har jag väl endel känslor inom mig som jag hade velat dela med mig av till honom men kände inte med att jag kunde när han mådde så dåligt över att vi gjorde slut.

Min nya pojkvän vet att jag drömmer och vet allt om mitt ex så det är ju bra att jag kan "vara mig själv" :)

Tack så mycket! 
  • Tufsanna
    melle90 skrev 2011-05-06 10:36:47 följande:
    Jag har också funderat och hört från flera att de tror som du, så det kan nog vara så. Jag tror även att det tog slut på ett sådant sätt där jag svalde rätt mycket för att slippa tjats. Därför har jag väl endel känslor inom mig som jag hade velat dela med mig av till honom men kände inte med att jag kunde när han mådde så dåligt över att vi gjorde slut.

Min nya pojkvän vet att jag drömmer och vet allt om mitt ex så det är ju bra att jag kan "vara mig själv" :)

Tack så mycket! 
    Ok, jamen då så.Det låter toppen att du kan snacka med din nya kille även om det. Glad Visst är det skönt om man kan vara öppen med sina känslor mellan varandra. I a f sådana känsliga saker.
    Då ska du se att då kommer det att gå över fortare.
    Lycka till!
Svar på tråden Drömmer om mitt ex, varje natt!!!