• Tulipanen

    Någon som adopterat lite äldre barn i skåne som ?

    hej

    Jag undrar om där är någon som har adopterat äldre barn från ca 6 år och uppåt,
    som skulle vara intresserad för träffar att fika och att barnen kan leka.

  • Svar på tråden Någon som adopterat lite äldre barn i skåne som ?
  • Pipeline

    Var i Skåne bor ni?

    I Malmö, där vi bor, finns det en träffpunkt för adoptivfamiljer på måndagseftermiddagar. Det är ganska många "äldre" barn som kommer dit. Vår son - som fyller 4 år i sommar - tycker det är väldigt roligt med alla större kompisar. Han brukar vara helt slut när han kommer därifrån

  • Tulipanen

    Hej

    Jag bor i Malmö!!!

    Kan du berätta mer?. Du får gärna  inbox mig. Jag skulle göra det till dig. Men det gick inte , tack!!
    Har de någon hemsida??

  • Pipeline

    Hej igen!

    Du är hjärtligt välkommen - alltid roligt med nya ansikten på både vuxna och barn!

    Om ni inte har något annat för er imorgon kan ni väl komma imorgon kl 14? Vi lånar lokal av kyrkan och håller till i Limhamns församlingshus vid Limhamns Torg, Linnégatan 17. Oftast är vi inomhus men ibland händer det att vi bestämmer att ses på en lekplats i Malmö istället. 

    Du kan läsa mer här:

    http://www.adoptionscentrum.se/sv/avdelningar/Skane/Traffpunkter-i-SKane/

  • miism

    Hej
    Vi har precis kommit hem från Kenya med vår son, bor visserligen i Hörby, men är ofta i Malmö.
    Tack för tipset om träffarna i Limhamn!

  • Tulipanen

    Hej

    Låter trevligt.  idag kan vi inte har bestämt annat sedan tidigare.
    Måste man inte vara medlem i adoptionscentrum, vi är inte det.
    Ses en annan gång. berätta gärna vad ni gör o så.
    ha det så skönt i solen

  • Pipeline

    Som jag uppfattat det behöver man inte vara medlem i AC. Ingen kräver att få se bevis på medlemsskap - det är helt enkelt väldigt otvunget och lättsamt

    Vad vi gör? Barnen rasar runt med leksaker i den väl tilltagna salen och vi vuxna sitter oftast på golvet och pratar. Någonstans mitt i fikar vi. Det kostar knappt något och det finns både bullar och kakor. Eftersom föräldrarna själv ansvarar för träffen är det vi som ställer fram och städar efter oss. När vi städat undan fikan brukar det vara dags för sångstund. Det finns små kort med olika sånger som barnen får välja och så sitter vi i en ring och sjunger tillsammans. Ibland hinner vi inte sjunga för att barnen leker så intensivt

    Någon gång träffas vi på en lekplats istället för på församlingshuset. Då bestämmer vi det via mail. Det finns en maillista som man kan anmäla sig till och som kan användas till kommunikation om vem som kommer/inte kommer. Antalet barn och vuxna brukar skifta. Idag var vi tio vuxna och femton barn. Flera barn är lite större eftersom de hänger med sina småsyskon till träffpunkten. Inte för att det kanske har så stor betydelse men barnen är från hela världen; Sydkorea, Taiwan, Ryssland, Nigeria, Kina, Etiopien, Sýdafrika, Colombia och är allt från dryga året till sex år.

    Ni är som sagt hjärtligt välkomna att ansluta båda två! (och andra som läser detta).

  • Tulipanen

    Hej

    Det låter
     väldigt trevligt.  Man behöver faktiskt stöd med allt.

    Men jag hoppas att jag kan komma på måndag .

    Hör av mig här , jag kan inte inboxa dig.

    trevlig helg

  • Tap dancing mum

    hej!
    Sista träffen i Limhamn är den 30 maj för sommaren. Kolla närmare på AC/AC Skåne/Träffpunkter.Det är dock möjligt att det blir lite träffar i nån lekpark eller liknande under sommaren.

Svar på tråden Någon som adopterat lite äldre barn i skåne som ?