• Anonym (orolig)

Kliande utslag och ont i höften

För ett par dagar sedan vaknade jag och upptäckte utslag på ena låret/höften, massor av utslag som liknade myggbett. Tänkte inte mer på det utan tolkade det just som om det vore bett... tyckte docl det var konstigt eftrsom jag hade massor och bara koncentrerat på låret (sidan och bak, som i ett band) Prickarna sitter liksom som i ett mönster, på rad om ca 4-5 st. Fick även ont i höften och ett blåmärke under prickarna. Nu flyter prickarna mer ihop och är röda. De kliar, gör ont och skaver mot kläderna. Igår var jag på akuten, den unga läkaren hade ingen aning vad det kunde vara, uteslöt bältros eftersom det inte är blåsor. Han tog kort som han idag har skickat till hudspec. som inte heller vet vad det kan vara... mystiskt! Har fått kortisonsalva och någon allergimedicin för klådan. Idag upptäckte jag att jag dessutom har en svullen lymfkörtel i ljumsken och även ont på framsidan av låret, ner från ljumsken.... om ni förstår. Ringde till akuten och berättade detta och de ville jag skiulle komma in idag igen.

Jag vet att ni inte kan ställa någon diagnos utan jag är bara nyfiken om någon känner igen detta, haft samma eller helt enkelt har några ideér vad det kan vara för något.

• Svar på tråden Kliande utslag och ont i höften
  • Anonym (orolig)

ingen som varit med om något liknande?

Svar på tråden Kliande utslag och ont i höften