• Anonym (OroligMamma)

Kan en bebis ha analbesvär?

Jag har en liten på snart 10 månader och han brukar vara hård i magen trots användade av katrinplommon och att ge mycket vätska.
    Idag såg jag en liten skinnflik precis vid analöppningen, kan de vara något som blivit utav hans hårda avföring?
    Han kan gråta till ibland när han bajsar vilket för mig mer orolig över både fliken och hans hårda avföring..

Vi ska till bvc på läkarundersökning om en vecka, är detta något jag kan ta upp med läkaren?

Tacksam för svar!

MVH

• Svar på tråden Kan en bebis ha analbesvär?
  • Anonym (OroligMamma)

PUFF!

• BVC Sköterskan

Hej!

Min uppfattning är att barn med förstoppningsbesvär kan få hudflikar vid analöppningen. De brukar generellt inte ställa till några problem. Var dock uppmärksamma på om han blöder eller om den ser irriterad ut.

Hur som hels tycker jag absolut att du visar den för läkaren i veckan. I vilket fall som helst bör han få hjälp med sin förstoppning.

MVH Christine

• Anonym (OroligMamma)
    BVC Sköterskan skrev 2011-05-09 09:13:45 följande:
    Hej!

Min uppfattning är att barn med förstoppningsbesvär kan få hudflikar vid analöppningen. De brukar generellt inte ställa till några problem. Var dock uppmärksamma på om han blöder eller om den ser irriterad ut.

Hur som hels tycker jag absolut att du visar den för läkaren i veckan. I vilket fall som helst bör han få hjälp med sin förstoppning.

MVH Christine
    Okej. Jag får jaga efter något bra lösade för hans mage (:

Tack för svar!!
Svar på tråden Kan en bebis ha analbesvär?