• Anonym (klant)

Råkade göra märke i nåns bil

Klantig som jag är, råkade jag dra upp dörren i nåns bil. Blev ett litet färgmärke. Vet ej vad jag ska göra? Ska jag säga till, eller låtsas som ingenting och se om personen ifråga kontaktar mig? Våra bilar står ofta bredvid varandra. På min bil syns ingenting. Den andres bil är inte särskilt ny och har redan en del skador. Tror min självrisk ligger på 3000

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-06 16:13
    Jag är inte helt säker på att märket verkligen kommer från mig. Har kollat både den andra bilen, samt min. Färgfläcken på andra bilen stämmer ej med färgen på min bil. Och det finns ingenting på min egen bil som tyder på nån skada. Ingen färg, eller ens smuts , fattas på något ställe. Jag har heller inga färgrester, från andra bilen, på min bil.

• Svar på tråden Råkade göra märke i nåns bil
  • Anonym (lapp)

Självklart ska du betala detta. Kanske det inte blir så dyrt så du kan betala själv utan att behöva betala självrisken? Sätt en lapp på bilen med ditt telefonnr.

Vad skulle du själv tycka om någon gjorde samma fast mot din bil?

• Anonym

självklart säger man till, varför behöver du ens fundera på det?!

• bastardized

Har du inte råd att ansvara för dina misstag så bör du inte ha bil överhuvudtaget, så enkelt är det.

• Mariohn

Givetvis ska du säga till och betala skadan. Att du ens funderar på saken. Du har inte med att göra i vilket skick bilen är sedan tidigare. Du ska betala för den åverkan du gjort.

• Drakugglan

Säg till och visa att du är ångerfull. Kanske inte behöver gå så långt som att det anmäls till försäkringsbolaget. Ni kanske kan göra upp i godo.

• Anonym

Säg till.
    Är du ärlig, och det är som du säger att bilen redan är lite skadad, så kommer förmodligen personen (jag hade iaf gjort det) säga att det inte gör något.
    Skulle ngn däremot "smita" skulle jag bli sur och anmäla personen för smitning, vilket innebär mer problem för personen än om man skulle behöva betala en självrisk....

• bastardized

Blev det inget lacksläpp på den andra bilen så är det fullt möjligt att det går att polera bort skadan dessutom. Prova med lite rubbing på en trasseltuss.

• Anonym (Oooops)
    bastardized skrev 2011-05-06 12:23:49 följande:
    Blev det inget lacksläpp på den andra bilen så är det fullt möjligt att det går att polera bort skadan dessutom. Prova med lite rubbing på en trasseltuss.
    Hade nog pratat med ägare först dock, innan jag gick loss med rubbing... Tänk att få se nån annan stå och gnida med trasa på ens nya bil... :)
  • bastardized
    Anonym (Oooops) skrev 2011-05-06 12:26:53 följande:
    Hade nog pratat med ägare först dock, innan jag gick loss med rubbing... Tänk att få se nån annan stå och gnida med trasa på ens nya bil... :)
    Det är nog bäst.
  • Anonym (Kass människa!)

Va FANTASTISKT duktiga alla på FL är som ALLTID gör rätt för sig. 

Det är inte värt arbetet att  lämna in en bil på plåtverkstad bara för ett dörruppslag. Jag lovar att mer än hälften av er har haft en dörr i sidan utan att ni ens kan SE det. Dom kanske inte ens har märkt det och de skapar bara merarbete för alla om du skulle berätta det.

Och om man råkar slå upp dörren så hade de väl inget att göra hurvida man borde ha bil eller inte!!!  Suck.

Svar på tråden Råkade göra märke i nåns bil