• Anonym (F)

Kåvepenin

Ni som har ätit kåvepenin har ni mått illa?
    Jag mår så illa, spelar ingen roll när på dagen. Illa och jämt hungerkänslor, det blir lite bättre när jag får äta tex kex i mellan måltiderna.
    Värst är det på morgonen även fast jag inte tagit pencillinet ännu.
    Jag är även matt och lite darrig känns som allt blod är uppe i huvudet som ett tryck.
    Äter pencillinet för borrelia.
    Nu till nästa fråga ska inte borrelia ringen försvinna efter man ätit pencillin i några dagar? har ätit i sju dagar nu men ringer är fortfarande lika tydlig, funderar på om det verkligen är borrelia som jag har.
    Men läkaren var berg säker iofs.

Illamåendet blir jag också lite fundersam över pga att jag inte äter minipiller el. skyddar mig på ngt annat vis, de sista månaden har jag knappt inte haft mens fick min mens i tisdags kom på pappret men ytterst på bindorna under dagen.
    Nästa kväll behövde jag inget skydd då det slutat att komma ngt överhuvudtaget.
    Kan illa måendet och yrsel bero på att man blivit gravid? ska testa mig men har inte fått testet ännu.
    Är det farligt sådana fall att äta kåvepenin i början av en graviditet?

Oj vad mkt frågor hoppas att ni orkar läsa och kanske har svar på några.

Tack i förhand!

• Svar på tråden Kåvepenin
  • Anonym

Nej, illa har jag inte mått, men däremot har jag fått ordentlig allergisk reaktion mot Kåvepenin. Efter en tablett slog den ut all min naturliga bakterieflora. Jag fick svamp över hela kroppen, händer och fötter svullnade och det tog flera månader att behandla svampen (som satt i alla hudveck, håret, underlivet, fötterna etc). Det var hemskt.

Är du säker på att det inte är borrelian som gör att du mår illa?

• Rockan

Sådär har jag mått alla tre gånger jag ätit penicillin de senaste åren. Det slår ju ut "goda" bakterier i kroppen också och illamående är en vanlig biverkning av de flesta sorterna, likaså trötthet.

Kåvepenin är inte farligt alls i samband med graviditet.

• Anonym (F)

Man känner sig hel knepig.
    Brukar äta frukost vid 08.30 på jobbet men kan inte hålla mig till det, känner mig helsnurrig och börjar må jätte illa måste ha frukost.
    Magen knorrar hela dagen av hunger.

Ja det kanske är borrelian + kåvepeninet skönt att kuren snart är över har ätit i sju dagar bara 3 dagar kvar.
    Hur vet man att man är fri från borrelian tro?

• Rockan
    Anonym (F) skrev 2011-05-06 12:42:00 följande:
    Man känner sig hel knepig.
    Brukar äta frukost vid 08.30 på jobbet men kan inte hålla mig till det, känner mig helsnurrig och börjar må jätte illa måste ha frukost.
    Magen knorrar hela dagen av hunger.

Ja det kanske är borrelian + kåvepeninet skönt att kuren snart är över har ätit i sju dagar bara 3 dagar kvar.
    Hur vet man att man är fri från borrelian tro?
    Om du har ätit 7 av 10 dagar på kuren så borde borrelian vara borta nu om penicillinet har tagit. Jag antar att ni ska göra en uppföljning nån vecka efter kuren för att se att infektionen är borta, det brukar man göra.

Det låter ju inte omöjligt att du är gravid heller för den delen, men jag mår som sagt helknepigt på antibiotika så det kan bero på den också.
  • Anonym (F)
    Rockan skrev 2011-05-06 12:44:39 följande:
    Om du har ätit 7 av 10 dagar på kuren så borde borrelian vara borta nu om penicillinet har tagit. Jag antar att ni ska göra en uppföljning nån vecka efter kuren för att se att infektionen är borta, det brukar man göra.

Det låter ju inte omöjligt att du är gravid heller för den delen, men jag mår som sagt helknepigt på antibiotika så det kan bero på den också.
    Ingen har sagt något om uppföljning man får väll ringa om man blir sämre kan jag tänka mig?
    Men ringen är lika synlig som innan.
  • Anonym (F)

Testade mig idag och det blev två streck så det verkar som att jag kan vara gravid.
    Åt sista pencillin i går morse och är yr och illamående i kväll också.

Svar på tråden Kåvepenin