• moasa

Billigt boende centrala LONDON?

Vi ska till London med våra barn och är på jakt efter ett hostel eller liknande där vi helst (!) kan hyra ett eget rum. Vi har ett gäng barn så det är en fördel för oss om de är trevliga så att vi har chans att förklara att vi inte behöver säng till alla osv. För några år sedan gick det att hitta boende för 200-300/natt och det skulle vara underbart om det gick nu med. Vi vill helst kunna laga lite mat i ett kök om det går. Några tips?
    Kanske finns det någon bra internetsida?

• Svar på tråden Billigt boende centrala LONDON?
  • lovisaelisabeth

Det finns det!
    Kolla Londonsvenskar.com

Där kan du kolla med de bloggare dom har samt kolla runt bland undersidor.
    Sidan är nylanserad så allt är väl inte upp än men mkt bra ändå!

• Irminsul

Jag varnar för vandrarhem. De är i regel riktigt sunkiga och smockfulla av allehanda drägg och knäppa typer.

• inze

Boende för några hundra tror jag blir svårt att hitta. Minst en 1000-lapp får du nog minst räkna med. Hur många är ni/ hur många bäddar behöver ni?

Vi har bott på St Davids hotell vid Paddington. det är ett väldigt enkelt hotell men med bra läge, OK frukost och trevlig personal (när vi var där). Men de tar £ 120-200/natt för familjerum beroende på antal personer.
    http://www.stdavidshotels.com/swe/room_rates.htm

• moasa

Vi är många, men 60 % av oss är väldigt små och vi behöver därför inte mer än tre sängar, max. Problemet är förstås att få hotellpersonalen att gå med på det. Funkar det så vore det jättebra.
    Tack för bra tips, kom gärna med fler!

Vandrarhem brukar vara smutsiga, men det kan också ge mycket annat skoj :). Det lutar åt hotell för vår del ändå!

• CamillaH

Jag har bokat billiga och bra boenden via dessa sidor:

www.booking.com

www.hostelworld.com

När jag var i London senast bodde vi på ett hotell som heter Wedgewood hotel, det ligger perfekt på en lugn gata mellan Notting Hill och Bayswater.

Lycka till o trevlig resa!

• chiligirl

Svenska kyrkan har ett gästhem som är toppen att bo på! Bra läge, bra boende med bra pris och trevlig svensk personal. Kan inte bli bättre!

• mikroE
    Irminsul skrev 2011-05-06 14:20:18 följande:
    Jag varnar för vandrarhem. De är i regel riktigt sunkiga och smockfulla av allehanda drägg och knäppa typer.
    Nja, det beror på. Om de är de allra billigaste och de som i beskrivningarna kallas party-hostels så ja, men inte alltid. Jag rekommenderar Astor Hyde Park, ganska vuxet, mycket australiensare (bra el dåligt? Vet ej men så är det) och nära Kensington Garden och Hyde Park. Inte supercentralt men jag har bott där två gånger och varit nöjd. Rent och trevlig personal och mindre av de sunkigaste typerna. Annars är väl om du lyckas hitta något familjeägt B&B troligen det du får bäst valuta för.
  • Zazziz

Rekommenderar http://www.lsevacations.co.uk/
    Jag och 10-åriga dottern bodde på Carr-Saunders Hall några nätter i höstas och det var helt OK! Har vart i London ganska många gånger och det där med hotell är ju ett lotteri varje gång ;) Men är man ute efter ett centralt enkelt och billigt, men ändå fräsht, hotell kan jag rekommendera ovanstående!

• tropeli
    http://booking.com är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.
Svar på tråden Billigt boende centrala LONDON?