• lindasophia

ex

Mitt ex har problem med alkohol och är spelberoende.Det ställer till det för mig i mitt nya liv med min sambo.Eftersom exet spelar bort pengar så är han aldrig med och delar på saker som kläder,kalas,träningsavgifter mm.Jag säger att nu ska det betalas in pengar men det kommer aldrig pengar eller så kommer en konstig ursäkt om varför han ej har pengar.Min sambo blir tokig av det här och vi bråkar mycket om det här.Jag accepterar inte att han inte betalar men det finns ett beroende här som jag levt med i 6år sedan vi separerade.Det kommer aldrig att komma in pengar,jag betalar för min sons skull,fast jag vet att jag inte borde men jag vill inte att min son ska bli lidande.Vad ska vi göra??

• Svar på tråden ex
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Jag tycker du ska ta reda på vilka juridiska krav du kan ställa på din fd partner. Då är det lättare att veta och ta ställning till vad du kan och vill göra. Det kan tänkas att du till slut måste driva frågan på en högre nivå eller acceptera att det är som det är  och inte göra så mycket. Din sambo måste också acceptera att det är som det är och mer vara ett stöd för dig. Jag kan tänka mig att han blir frustrerad över att se dig lida.
    Hälsningar
    Tommy

Svar på tråden ex