Sex under graviditet
Jag är gravid och snart halvägs gången. Men har inte vågat ha sex sen jag blev gravid.
Har några missfall å ett X i bagaget. min första (oplanerad)graviditet var ett X och efter de sa läkarna att jag skulle ha problem att bli gravid på egen hand och att jag inte skulle vänta förlänge innan jag försökte. Men sen gick åren när man ville skaffa jobb å en parter man ville spendera livet med..
Nu har vi som sagt lyckats bli gravida och de verkar vilja gå vägen. Men sen jag blev gravid har jag varit livrädd för att ha sex för jag hade fått mf de andra graviditeterna. Så jag sa först att jag ville vänta till vecka 12 sen blev de till efter RUL.
Vi va på rul för nån vecka sen å jag har äntligen börjat slappna av och vi bestämde oss för att testa ha sex för nån dag sen. Men de gick inte så bra. Redan under förspelet fick jag sammandragningar och blev rädd å ville inte mer. Dom fortsatte komma under lite mer än en timme.
Nu e jag jätte rädd för att ha sex. Vill göra något för att skada bebisen. Min kille är snäll å förstående men jag vet att han e besviken..
E de farligt att ha sex om man får sammandragningar? Måste min kille behöva använda högran resten av graviditeten eller?