• Anonym

Min kille kommer inte vid samlag

Hej Sara

Min kille har aldrig kommit när vi har haft sex (samlag/penetrering). Han kommer endast om han själv runkar, inte om jag tex ger honom oralsex eller nar han ar inne i mig.
    Vad tror du att det beror på och vad kan jag göra? Jag försöker verkligen vara schysst och snäll och inte göra en big deal av det. Det kommer ju iallefall inte hjälpa. Men det tär verkligen på förhållandet, främst för att jag tror han blir frusterad (skäms?) och för att om jag ska vara ärlig så blir även jag frusterad och väldigt ledsen. Det känns liksom som om att "vadå, killar ska ju alltid komma?", tänder han inte på mig? etc. Dessutom har det börjat gå ut över sexlivet och min lust. Tappar liksom lusten när syftet uteblir och tycker sex helt plöstligt blir lite komplicerat när jag inte får de vanliga signalerna och bekräftelserna på att det är bra (att han kommer). Han säger att det är bra och att han tänder på mig. Ger mig mycket komplimanger osv.
    Han nämnde i början av vårat förhållande (har träffats cirka 7 mån) att han hade väldigt svårt att komma vid samlag. Och ganska många gånger sa han att "jag vill verkligen komma inne i dig". Har även nämnt att han inte tycker det är så skönt med samlag (men under sex sager han att det ar skönt, men verkar ibland vara lite "borta i tankarna". Har testat prostatastimulering och då kommer han ganska fort (när han själv hjälper till att runka).
    Innan mig var han väl en singelkille, så har inte haft ett längre förhållande innan mig (om 7 mån nu kan räknas som särskilt länge)
    Jag vet liksom inte hur man kan lösa det eller vad jag kan göra för att han ska slappna av. Vad beror det på och vad kan jag göra?

I övrigt är förhållande väldigt bra och jag är säker på att han gillar mig.

Tacksam för råd!
  • Svar på tråden Min kille kommer inte vid samlag
  • sexologen

Hej!

En del män som upplever att det är svårt att komma tillsammans med en partner uttrycker att de har svårt att slappna av och en del att det känns smutsigt och att de inte vill "smutsa ner" sin partner. Om detta är fallet för din pojkvän vet jag inte men det är bra att du är tydlig med vad du vill och att du guidar honom och utan att sätta press på honom låter honom pröva att komma tillsammans med dig. Eftersom det är lättare för din pojkvän att komma då han runkar kanske ni kan pröva detta tillsammans och då han känner att det kan gå för honom prövar att penetrera. Hans önskan att komma inuti dig och hans bristande förmåga att just göra detta kan ju vara anledningen till att han inte upplever samlag som så skönt.

Många, framförallt unga män, upplever en press  av den bild samhället många gånger ger av dem: att de alltid ska vara kåta, alltid vilja ha sex och alltid komma, så är det naturligtvis inte och denna press kan ibland ge en låsning som bara låses upp med att man pratar om det och erkänner det för sig själv och varandra och att man tillsammans finner ett sex som funkar bra för båda.

Lycka till!
    Hälsningar
    Sara

Svar på tråden Min kille kommer inte vid samlag