• Lady Bling

Vilket är bäst, bobbycar eller gåbil med ryggstöd för 1-åring? Snabba råd behövs!

Min dotter fyller ett år idag. Ska åka nu på morgonen och köpa en födelsedagspresent till henne. Funderar på att köpa antingen en sån där bobbycar eller en gåbil med ryggstöd. Frågan är om det är bättre med en gåbil med ryggstöd eftersom hon ju inte kan gå än och kanske inte har så bra balans så hon inte ramlar av eller klarar dom av att hålla sig kvar på en bobbycar ändå? Hon kan som sagt inte gå själv ännu, men promenerar gladerligen sen ett bra tag med sin gåvagn och längs med möbler, så dom första stegen är nog på gång snart.

Vilket tror ni alltså är bäst, bobbycar eller gåbil med ryggstöd?

Vilken av dom tycker era barn som är ca 1 år är roligast?

Är tacksam för snabba svar eftersom jag ska åka och köpa presenten nu på morgonen

• Svar på tråden Vilket är bäst, bobbycar eller gåbil med ryggstöd för 1-åring? Snabba råd behövs!
  • Mirris

Om hon inte går än så tycker jag du ska köpa en med ryggstöd. Det brukar gå att ta bort om man vill det.

Finns ju massor med fina gåbilar.. massa knappar o rattar o grejjor på dom.

Lycka till

• princess of woolfs

Hmm..min pojke gick bra när han var ett år, men han lyckades iaf inte sparka sig fram på rätt sätt på en bobby car, det dröjde flera månader av frustrerande ilska innan han kunde ta sig fram så snabbt och behändigt som han ville, i efterhand insåg vi ju givetvis att vi skulle väntat lite med den så hade vi sparat många arga tårar.
    Däremot en kulig bil med stöd att hålla sig i och gå med som man ÄVEN kan sitta på och åka på tror jag är superduperkul för din tjej!
    Bara liten tanke från mig
    Grattis på födelsedagen för tjejen, förresten

• Lady Bling

Tack för era svar! Någon mer?

• Marrren

Min son är i och för sig bara 9 mån. snart men jag hade/kommer att köpa en med ryggstöd, helst avtagbart! Grattis på födelsedagen... /M

• Lady Bling

Tack för ditt svar Marrren!

Jag köpte en gåbil med ryggstöd. Den har Nalle Puh-figurer, knappar, ljus och ljud. Väldigt rolig tycker hon att den är att trycka på, men fattar inte ännu att man kan åka på den också.

• Jacobsson

Vi köpte en Bobbycar till Alex när han var ca 11 månader, men det tog ca 2 mån innan han fick kläm på hur man gjorde. Det var roligare att välta den och snurra på hjulen. Idag 15 mån gammal kommer han som ett skollat troll på bilen och har jätte kul. Det bästa köp vi har gjort.

• Thaleia

Min son fick en bobbycar i födelsedagspresent när han fyllde två fast det var egentligen efter det att han blen 1 1/2 år som han lärde sig att använda den som man ska!

• Pyret 85

Min son ska få en bobbycar i julklapp av sin moster o han blir 10 månader. tycker dom verkar va mer hållbara.

• Lady Bling

Tack för era svar! Tyckte också att en bobbycar skulle vara mer hållbar och så, men sambon tyckte att man inte kan ge en bil i present till en tjej... Möjligen om den hade varit rosa, men röd eller blå gick tydligen inte... sen var det ju ryggstöd på den jag köpte vilket i och för sig är bra, men jag hade nog hellre velat köpa en bobbycar. Det är ju så många som tycker att dom är jättebra. Nåja, hon tycker ju om den vi köpte, så det är ju bra.

• lilllinda

Jag hade köpt en bobbycar! Vår dotter fick en när hon var ca 8 mån och det har gått bra. Hon tycker att den är jätteskoj! Finns roliga tillbehör också. Släp, husvagn mm

• Tildamamman

Jag hade köpt en bobbycar! Dottern har backat på sin sedan hon fick den och sedan någon månad tillbaka kan hon även köra framåt . Bobby är stabil och tålig. Den välter inte så lätt.

De med ryggstöd är lättvälta och lite farligare när de ska på och av. Även om barnen inte kan gå klarar de en Bobbycar utan ryggstöd.

Svar på tråden Vilket är bäst, bobbycar eller gåbil med ryggstöd för 1-åring? Snabba råd behövs!