santana01 skrev 2011-05-07 21:41:14 följande:
Min dotter har också gjort så ibland (hon är 6 och en halv månad nu), men jag vet inte varför. Funderar på om det kan vara drömmar eller så. Hon har varit ganska mycket förkyld, så kanske det är känslan av att inte få luft när man är täppt i näsan?
Hmm.. Det är synd att bebisarna inte kommer ut med en instruktionsbok...
Sonen är inte förkyld vad jag märkt av.
Läste någonstans att det är vanligt att de vaknar till efter ca 30 minuter och att de måste "lära sig" att somna om då. Men vet inte om det ligger något i det..
WiJu skrev 2011-05-07 21:49:21 följande:
Min dotter gör så fortfarande ibland. Inte så ofta längre. Hon är 2.5 år. Läkaren sa att det är något som kallas nattskräck. Det kan hålla på länge. Hon har då iofs en skräckfylld blick och verkar inte se oss. Han sa att hon inte minns något av det när hon vaknar utan det är värst för oss föräldrar. Jag vet att det började när hon va under året, men tror det kanske va när hon va runt 8 månader. Inget farligt som sagt, men otäckt att se henne så rädd, även för oss.
Oj, vad jobbigt det lät.
Nattskräck har jag hört talas om och tycker inte att det stämmer in.
Sonen är med i vad som händer och vi får ögonkontakt och han verkar inte rädd, bara väldigt ledsen.
Skulle mer kunna tänka mig att det är som han är övertrött, vaknar till och kan inte komma tillbaka till ro igen.