• Edetbo

Märta eller Ester?

Hej..
    Vi har en son som heter TAGE. Vårt nästa barn har vi klart för oss ska heta Valter om det blir en kille, men om det blir en tjej har vi två förslag...

MÄRTA och ESTER!

Vilket namn ska vi ta tycker ni?
    Snälla säg varför ni tycker det ena eller andra också så jag förstår hur ni tänker.

Tack på förhand. Tungan ute

• Svar på tråden Märta eller Ester?
  • bellaan

Jag tycker Ester, det är världens finaste namn och jag hade världens snällaste katt som hette det. Om man heter Ester kan man kallas för både Elli och Essi, så ta Ester det är jättefint! :) Det är fint att stava det Esther också tycker jag. 

• April Mamma

Ester helt klart. Fint!

• TheCoopers

Jag tycker Märta som min fina farmor . Dessutom inte lika vanligt som Esther börjar bli .

I'm the me I choose to be ...
  • micksaan

Märta. Har en guddotter som fick heta Märta och sen dess är namnet riktigt vackert! Valter vill även jag döpa en son till

• sten1

Svårt. Båda är så fina! Jag kan inte heller välja. Och Tage är också superfint och Valter hade vi också som förslag till vår tvåa.

• Edetbo

Åh, vad roligt att ni tycker om "mina" namn. Visst är det svårt? Jag vill helst Märta men min sambo tycker Ester. Kul med era kommentarer. Tack! Ni har ju smak ju

• WimZy

Svårt att välja. Båda är lika fina. :)

• Vårsolen

Ester har jag högt upp på våran namnlista men Märta finns också med så det är svårt att säga vilket namn ni bör ta, tja ni får väl dra lott i värsta fall

• Mrs Chika

Ester säger jag...men jag tycker Tage och Märta låter fint också

• Nettan31

Ester så klart! Supergulligt!

• nelli08

Röstar på Ester! Tage & Ester klockrent :)

• MissSept

Ester. Tycker att det namnet håller bättre över tid än Märta...

• Silvera

Båda är lika hemska... (sorry) men jag röstar på Ester för det hette min mormor.

Plus, att Å Ä Ö i namnet alltid ger en massa problem när man reser utomlands...(egen erfarenhet) 

• SysterBus

Åh Ester är superfint!! Men jag tycker nog att Märta och Tage låter bäst ihop.

• Trolovade

Åh, jag älskar Märta! (Inte maken tyvärr) Men jag röstar för Märta!

• violatricolor

Å gud vad svårt! Båda är ju så himla fina! Ester är ju lite mer gångbart utomlands så det är ett plus.

Svar på tråden Märta eller Ester?