• Alvi

Har börjat få ont i tummens "första knoge". Artros eller graviditetsrelaterat?!

Jag är 31 år och väntar tredje barnet. Arbetar som vårdadministratör och skriver på tangentbord en stor del av dagen.

När jag är kall om fingrarna har jag ont i vänster långfinger, och vid belastning har jag ont i "knogen" på tummen som sitter närmast handen. Har googlat på tumbasartros, men min smärta sitter längre ut på tummen, så som jag tolkar bilderna sitter det mer i handen.

Kan detta vara graviditetsrelaterat? Är i v. 27.

Har ju doktorer på jobbet jag kan fråga, men kom att tänka på detta nu ikväll, är det något jag ska kolla upp?!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Svar på tråden Har börjat få ont i tummens "första knoge". Artros eller graviditetsrelaterat?!
  • Alvi
    Spiro skrev 2011-05-06 22:41:26 följande:
    kanske carpaltunnel?
    Njaa, spontant vad jag vet om det handlar det väl mycket om domningar, men jag känner inget sådant.... Har kollat mb de Quervain med, men jag känner inte igen det heller....Båda de handlar väl mest om handlederna tror jag.  Men tack ändå.
  • Spiro

Jo, det är en del domningar och så "låser sig" leden också ibland. Orsaken sitter i handleden, symtomen i fingrarna.. Fick carpaltunnel när jag väntade sonen pga svullna händer=tryck på nerven.
    Hoppas "dina" läkare har några bra förslag/åtgärder!

• Alvi

Jag googlade detsamma nu, att symtomen sitter i fingrarna, visste faktiskt inte det. Men tack, får väl höra med dem på måndag. Ska även till min bm på måndag, det blir bra det här...

• Alvi

Puttar så här mitt i natten.... Drömmer

• Alvi

Har googlat mig fram till något som liknar "Sms-tumme".... men jag smsar inte med tummen....

Svar på tråden Har börjat få ont i tummens "första knoge". Artros eller graviditetsrelaterat?!