• Isalel

Hur mycket CSN i maj?

Försökt leta på CSN:s hemsida om hur liten utbetalningen blir i maj?
     Någon som vet?
    Min termin slutar 6 juni och jag fick ett högre belopp i januari, så jag räknar inte med många kronor från CSN så det kan ju vara bra att veta :)

• Svar på tråden Hur mycket CSN i maj?
  • heliora

Står på csn:s hmsida. Tror det är ca 4300.

• tjej87

Gå in och kolla på dina planerade utbetalningar så får du veta exakt :)

• LandB

Min man får bara bidrag från CSN, inget lån alltså och får omkring 1500 kr i maj månad.. I vanliga fall får han omkring 6300 kr per månad, men resterande alltså utöver 1500 kr får han i augusti när han börjar skolan igen. kanske beror på vilken utbildning man går och om man jobbar något.. Inte 100 på de.. Men men..

• Kittyflickan

Det är förskottsutbetalningar så antagligen får han bara utbetalt studiemedel för två veckor. Kanske lättare att kika i beslutet om studiemedel?

• Studentpappa
    LandB skrev 2011-05-06 23:00:52 följande:
    Min man får bara bidrag från CSN, inget lån alltså och får omkring 1500 kr i maj månad.. I vanliga fall får han omkring 6300 kr per månad, men resterande alltså utöver 1500 kr får han i augusti när han börjar skolan igen. kanske beror på vilken utbildning man går och om man jobbar något.. Inte 100 på de.. Men men..
    Hur bär han sig åt för att kamma hem 6300 i bidrag i månaden??
  • Isalel

Nu har jag loggat in och skulle få strax över 6000, trodde på hälften så det kändes ju bra :)

• LandB

Studentpappa: min man läser svenska andra språk på KOMVUX.. Och han har inte någon tidigare utbildning här i Sverige.. Så därför räknas han som en av dem som får ut fullt bidrag..

• Studentpappa

LandB aha han har inget traditionellt studiebidrag alltså, då förstår jag. Annars får ju vi andra 2700:- i bidrag och låna resten. Sen får man väl Max en tusing till om man har tre barn eller flera.

Svar på tråden Hur mycket CSN i maj?