• Angra

Är så trött på falska värkar / förvärkar. Varför?

Hej. Jag vill rådfråga och/eller få tips. Jag väntar mitt andra barn och har BF 15 maj. Nu är det så att jag i snart en månad haft mkt förvärkar och sammandragningar. De senaste två helgerna har jag vaknat på nätterna och haft regelbundet smärtsamma värkar (?) det kan hålla på i timmar och jag tror att nu ska det ske. Somnar tillslut av utmattning och sen när jag vaknar är det lugnt. Nu igår hade jag kraftigt ont hela dagen, kräktes, magen sjönk kraftigt och i natt efter ett försök med färdknäppen tidigare på kvällen satte det verkligen igång. Jag fick andas igenom dem och det tryckte väldigt nedåt. Sen emellan varven slumrar jag till och nu är det lugnt IGEN! Jag börjar bli trött och irriterad på detta och är nästan förbannad över dessa falsklarm, jag kan snart inte lita på min kropp ju! Tacksam för ev tankar..

• Svar på tråden Är så trött på falska värkar / förvärkar. Varför?
  • Red drum

Jag känner igen det där. Med mitt tredje barn hade jag gått med så mycket värkar att jag faktiskt höll på att missa att förlossningen startat. Jag var 54 minuter inne på förlossningen, har gått med smärtsamma regelbundna värkar från v 14 ca. Mysko, det där. Den sista månaden var jag så van vid att gå med jämna värkar att jag inte reagerade nämnvärt förrän de kom med 30 sek mellanrum och då var det nog dags att åka in, tänkte jag. Smärtan tilltog rejält också, så jag åkte in och vips var jag ett barn rikare! Från 2 cm till förlossning på 54 minuter får nog räknas som snabbt, tror jag.

• Angra

Skönt att jag inte verkar ensam om det. Det är ju lite det jag undrar över om jag faktiskt kommer känna när det är dags efter allt det här. Jag skojar med min man om att jag tänker inte tro på min kropp förrän ungen tittar ut :)

• Caroline

Känner samma som er! Andra barnet och börjar lite trött det här... I går kväll/natt hade jag sån molvärk och sammandragningar att jag tänkte "NU jävlar" men icke....
    Då mamma födde mig på 40 min så vill man ju gärna hinna in till FL om det skulle gå lika fort för mig, har en färja på 15 min som vi måste pricka in också Obestämd

Lika bra att vara som man är när man ändå inte är som man ska...
  • AnnaLilla

Det är samma här! Och min mamma har också fått alla sina barn fort..
    Är riktigt trött på detta nu. Haft det så i mer än 2 veckor varav det senaste 5 dygnen har jag haft värkar och onda sd hela tiden ibland med 30 min mellan, ibland 15 men även vart nere på 3-4 min mellan.. Men det avtar och det drar inte igång ordentligt..
    Har Bf idag!

• Bilini

BF igår och har nu haft kraftiga förvärkar (måste det ju vara) i ungefär 1 1/2 vecka. Har haft mycket SD hela graviditeten men nu är det verkligen helt sanslöst. I lördags hade jag regelbundna värkar i sex timmar med tio minuters intervall som satt i en minut. Jag var helt säker på att det var början men sen somnade jag som ni skriver av utmattning och sen var det godmorgon igen. Funderar med på om det kommer gå fort, vi bor 2 mil från närmsta samhälle och har åtta mil till förlossningen. Min man jobbar just nu tre mil här ifrån. Lämnat lille mannen på dagis och sitter här och känner efter. Livrädd att det ska gå för fort när det väl ska. Från värkarna började till min son var ute tog det 10 timmar sist så det kan man väl ändå inte säga är så länge. Tänk om man sitter här och öppnar sig lite hela tiden och vips så blir det superakut. Huu hemska tanke :P

• tovediana

Jag har också samma. Jag har haft förvärkar/värkar/sammandragningar, ja vad man nu ska kalla dem, i nästan 2 månader nu. Idag ligger jag på BF+8 och jag är såååååå less :(

• mamma18

Hejsan jag har haft värkar från och till sen några veckor tillbaka.. Idag är jag i vecka 38+6.. De är en evig väntan, längtan och de känns som en evighet innan bebis kommer.. Känns som om de bara är falska värkar..

Svar på tråden Är så trött på falska värkar / förvärkar. Varför?