• Anonym (Mojsan)

Vanligt att vara dålig i magen vid graviditet?

Varning för känsliga:P
    Sen jag blev gravid har jag blivit dålig i magen,och gasig... väldigt väldigt tidigt i graviditeten men är de vanligt? Har inte dessa symptom innan utan de har dykt upp nu när jag blev gravid. Innan gick jag inte ens på toaletten och bajsade ens 1 gång per dag, nu är de MINST 1 gång per dag o dessutom lös i magen o väldigt gasig... Är ju väldigt uppblåst också.
    Är de normalt vid graviditet?

• Svar på tråden Vanligt att vara dålig i magen vid graviditet?
  • Anonym (Jag)

Ja, men visst är det vanligt och tidigt i graviditeten dessutom. Kroppen jobbar för fullt. Din livmoder jobbar för fullt. Din tarm blir lite stressad och uppretad av allt det nya. Det är ingen fara. Var glad att bajset kommer ut ändå, det är bättre än att vara konstant förstoppad som jag var under min grav. Blev det av allt järn jag var tvungen att äta.

• Anonym

Fullt normalt, Alla mina tre graviditeter har varit så, bubblig, gasig och runt 3-4  toabesök om dan varvat med ett par förstoppningar

• Anonym

Helt normalt!
    Jag är likadan, helt uppsvälld dygnet runt och förstoppad med någon diarré då och då. Börjar dock avta nu och är bara svullen på kvällarna eller så fort jag ätit något men förstoppningarna är kvar. Man får kanske tänka lite på att äta fiberrikt och dricka mycket vatten nu för att hjälpa tarmarna lite (även om det inte direkt verkar fungera när man känner efter).

• Anonym (Mojsan)

tack för era svar.

Hur tidigt i graviditeten kunde ni känna skillnad med magen?
    Uppsvälldhet, och hård/lös i magen?

• kattenizze

Ooo ja. Min mage är känslig i vanliga fall, men nu tidigt i graviditeten så är den värre än nånsin...Som alla beskriver det, bubblig, gasig, förstoppning varvat med diarré. Ont i magen har jag också stundtals och jag ser ut som jag är 9: e månaden. För mig gäller att äta lite men ofta, och bara snäll mat.

• Anonym

Kattenizze: Men hur tidigt började detta för dig? JAg är i vecka 4 och min mage är helt upp och ner. Jag måste äta varje 1 1/2 timme annars får jag grymt ont i magen och mör lite illa och blir alldelles gasig i magen. JAg har också känslig mage i vanliga fall.

Svar på tråden Vanligt att vara dålig i magen vid graviditet?