• StarMan

Vilket dirty-talk går hem?

Jag skulle vilja föra in lite mer dirtytalk i mitt och min sambos sexliv. Kanske kalla henne slyna och slampa mm. Viken typ av dirtytalk gillar ni tjejer. vad är upphetsande och vad är avtändande?

Jag vet inte hur jag skall ta upp detta med min sambo på ett bra sätt. Kanske tror hon att jag menar det och inte att det är ett "spel".

En annan sak är att jag skulle vilja att min sambo lät mer när vi har sex, både att hon säger saker och andra ljud. Min sambo är ganska tyst och stönar bara lite lågt. jag skulle önska att hon liksom vkider och kåtsnyftar mer.

För ett tag sedan både några under oss och tjejen där lät presis som jag vill att min tjej ska låta. Det hände att vi vaknade mitt i natten av att de hade sex under oss och vii kunde höra hur och kved och gnydde när hon kom.

Jag är tacksam för råd och tips eftersom jag märkt att min sambo lätt blir stött och tolkar förslag från mig som kritik av henne.

• Svar på tråden Vilket dirty-talk går hem?
  • Muminmamman

Jag tror inte att det finns något annat sätt att lösa det här än genom att prata... Visst kan du väl berätta för din sambo vad du tänder på och vad du har för önskemål. Sen är det upp till henne att avgöra om hon vill tillfredsställa dem.

• Miim

Skulle inte det kännas som om din sambo fejkade om hon helt plötsligt (och på din inrådan) började låta en himmla massa?
    Kanske känner hon sig mer bekväm att uttrycka sig mer om du "leder" vägen och börjar prata lite själv??
    Jag kan tycka att min sambo är rätt så tyst av sig men de gångerna han har försökt dirty-talka för att uppfylla min önskan har det mest blivit lite pinsamt. Det ligger så långt från hans natur att man mest blir generad och fnittrig om han skulle få för sig att kalla mig för slampa osv...
    Det finns nog med krav i sängen för att man dessutom ska lägga på att ens partner ska förställa sig, tycker jag.

• gosingen

Hmm.. först och främst måste du kanske acceptera att kvinnan inte är gjord efter en särskild mall som funkar si och så. Med andra ord så är det inte alla kvinnor som går i gång på dirtytalk. Är det så att din tjej är lite mera av den försiktigare typen kanske det inte är så kul att höra slampa, slyna i sängen, och vilken typ av dirtytalk -jag- finner upphetsande, behåller jag för mig själv, snuskgubbe!

Och om din tjej inte har så mycket väsen om sig då ni har sex, kan du kanske inte göra så mycket åt ifall ni inte har en öppen dialog i ert sexliv där ni rakt på sak kan tala om vad ni gillar/ogillar, kan tänka mig att hon då kan ta illa upp. Nu känner ju inte jag din brud, men det kan ju oxå vara så att hon är lite osäker, och vågar "släppa loss" mera då ni varit tillsammans en längre tid.

Men som sagt, jag känner inte din tjej, och ingen kan svara på vad det rätta dirtytalket är för just henne. Du måste helt enkelt försöka läsa av din tjejs signaler, se och fråga vad hon gillar. På samma vis ser hon säkert vad du uppskattar i sänghalmen eller var ni nu befinner er genom ditt sätt att reagera under sexet. Lycka till!

• Anonym (Grannen.)

Vi skall vara tystare i fortsättnigen.

• StarMan

Tack för era synpunkter. Viss håller jag med om attman måste kommunicera i sängen. SOm nybliven småbarnsförälder är problemet det att det för tillfället är ytterst få tillfällen som vi har chans att ha sex på. Samtidigt hinner i allafall jag (som man) bli så uppkåtat att jag håller på att spricka. Vid de tillfällena har i all fall jag svårt att ha myssex utan vill porrigare sex för att bli av med min uppdämda frustration. (Kanke är jag porrskadad.)

Av någon anledning tycker inte min tjej att det är ok att jag tar hand om mig själv så att säga. Jag förstår att hon tycker att vi kan göra det tillsammans eller att hon kan tillfredställa mig om jag vill det. Men det blir avtändande för mig eftersom det inte känns så kul att gå till tjejen efter att hon vakat halva natten att, "du nu är jag så kåt som kom hit och tillfredställ mig".

För lite info har vi varit ihop sedan 1994 och vår dotter blev 4 månader igår.

• Anonym (Mannen)

Nej, kvinnor är verkligen inte gjorda efter nån mall som det skrevs ovan.
    Vi män tänker ofta i termerna "instruktionsbok" typ:
    - "Så här förför du en kvinna"
    - "Så här sköter du en bebis första tre månaderna"

Vi är nog lite skadade av alla tekniska instruktionsböcker. Tänk så mycket enklare det är att läsa sig till: "Bye av bromsbelägg på Volvo V70"

Samma sak med förlossningar och tidsuppskattningar. Man kan resa till månen och beräkna precis vilken sekund man kommer att landa, men bebisar föds oftast nån gång mellan v37 och v42. Vi män får spader på sånt ;)

*ler*

• Anonym

Jag skull i alla fall uppskatta om min sambo berättade för mig vad han går igång på. Jag kan ju tyvärr inte läsa tankar... Det kan ju faktiskt vara så att man går och funderar på samma saker fast man känner sig dum/generad över att ta upp dem efter så lång tid tillsammans.
    Det vore värre att veta att ens partner och älskare gått och varit lite missnöjd eller känt att det är något som fattas under alla år.
    TS: hoppas du tar upp det här med din sambo. Det är ju inga märkliga önskemål du har.. Även om sexlivet inte är på topp nu med en liten bebis i huset, så ska ni väl fortsätta ha ett samliv många år framöver. Kan vara kul för din kvinna att veta hur hon ska få igång dig när hon känner sig sugen på det!
    Lycka till!

• Good News

Vi är ju väldigt olika och det är nog inte så bra att försöka tänka på att vara på ett visst sätt i sängen. Min tjej blir tystare ju skönare hon har det, går liksom in i sig själv. Om jag skulle få henne att låta så misstänker jag att hon inte skule ha det lika skönt för hon skulle bli distraherad av vad hon skulle göra.

• Som snö

Seriöst så tycker jag nog att du ska ta om dig själv lite ibland ändå. Ni kan ha en liten hemlis ihop. Du och handen...
    För om du är sprickfärdig av kåthet redan innan sexandet börjar så kanske det är svårt för henne att hinna hamna i nu-jävlar-visar-vi-grannarna-hur-en-riktig-orgie-låter stadiet innan din snorre hunnit snyta sig i lakanet?

Svar på tråden Vilket dirty-talk går hem?