• Mummy

Vad köpa med från USA och sälja enkelt här i Sverige?

Om man vill köpa med sig något från USA för att sedan sälja här (tex Blocket eller Tradera), vad ska man satsa på då? Inga stora saker, men som man kan sälja dyrare här. Förslag någon?

• Svar på tråden Vad köpa med från USA och sälja enkelt här i Sverige?
  • Mummy

Har faktiskt kollat på de skorna, då jag ville köpa sånna till mig själv och barnen. Det skilde en hel del i pris.
    Tack för ditt svar

• trollkarl

Ipad, iPhone, tillbehör.

• UntilTheDark
    Emelie1991 skrev 2011-05-07 14:42:33 följande:

gamla amerikanska bilar!

Inga stora saker skrev ts.
  • Silvera

Jag ska köpa barnvagnen Bugaboo, fast den ska jag behålla själv...
    Men den ligger på ca 800$ i USA, och 10000 SEK i Sverige, så köper du en sådan i USA och säljer får du ju en ganska bra vinst... Drömmer

• Mummy
    Silvera skrev 2011-05-07 14:57:06 följande:
    Men den ligger på ca 800$ i USA, och 10000 SEK i Sverige, så köper du en sådan i USA och säljer får du ju en ganska bra vinst... Drömmer
    Ja, där hade ju flyget nästan vart intjänat
  • Silvera
    Mummy skrev 2011-05-07 15:35:07 följande:
    Ja, där hade ju flyget nästan vart intjänat
    Japp, det är lite så jag har lobbat för vår Floridaresa till min man... Plus att min väninna vi ska bo hos, har åkt runt och kollat barnaffärer åt oss, så att vi ska kunna shoppa babygrejer billigt... Å så ville hon försäkra sig om att alla affärerna hade AC, eftersom jag kommer att vara i v22-23 när vi är där. Hon hatar shopping, så jag är väldigt tacksam till att hon gör detta för mig/oss. 
  • FrauCasio
    Silvera skrev 2011-05-07 14:57:06 följande:

Men den ligger på ca 800$ i USA, och 10000 SEK i Sverige, så köper du en sådan i USA och säljer får du ju en ganska bra vinst... 

Kostar en begagnad bugaboo 10000kr?
Svar på tråden Vad köpa med från USA och sälja enkelt här i Sverige?