Motsvarande schwarzkopf poly blonde summer reflex?
Jag kan börja med att erkänna att jag har näst intill noll koll på allt vad hårfärg, toning och sådär heter, så håll gärna svar på nybörjar/idiotsäker nivå, tack Hittills har jag enbart testat en brun toning år 2006 (som "fylldes på" en gång), därefter testat Schwarzkopf poly blonde summer reflex två gånger (2008 och 2009). Samtliga gånger har varit hemmaarbeten och jag fått hjälp av långt mer hårfärgkunniga/erfarna vänner.
Nu när jag återigen vill få håret färgat av en väninna, verkar inte den här poly blonde finnas kvar utan är i bästa fall ersatt av någon slags sprej som - vad jag har läst - inte fått så bra omdömen. Vad ska jag nu välja istället?
Mitt hår har i dagsläget min naturliga hårfärg, nån slags mörkblond/råttfärgad/centré-vad-du-nu-kallar-det och väldigt uppklippt, det längsta håret slutar vid skulderbladen och det kortaste håret slutar vid öronsnibbarna/näsan. Jag vill INTE färga hela håret utan... tja, som om man skulle kamma håret med en mittbena, låta håret ligga platt och bara färga det översta, synliga lagret, så att det blandas med min egna, mörkare hårfärg så fort håret flyttar på sig eller färgerna blandas ifall jag sätter upp det. Som om håret blivit blekt av solen...?!