• Anonym (suck)

Ni med pollenallergi, kliar det i er hals också?

Som det står i rubriken? Jag är pollenallergiker och det kliar i min hals massor. Irriterande. Dag som natt. Medicinen tar inte bort det.

• Svar på tråden Ni med pollenallergi, kliar det i er hals också?
  • Sunstar83

Jo senaste veckan har min hals kliat och varit öm/ irriterad. Men vet inte om det kan kopplas till pollen, har inte haft så här tidigare år vad jag kan minnas.

Barn behöver föräldrar med fel och brister för att lära sig något om livet - DW Winicott
  • LinnaLi

Japp! Brukar få kli i halsen och även ont i den.

...för evigt, för alltid...
  • iii

Jag har samma problem. Har svårt att hitta mediciner som fungerar. Just nu gångar jag dosen med 4 för att få någon lindring alls, men blir aldrig symptomfri.

• Anonym (suck)

Tack för era svar. Verkar rätt vanligt då trots allt  

iii: Vad äter du för medicin? Vågar man dubbla dosen kanske iallafall?

• iii
    Anonym (suck) skrev 2011-05-07 18:25:22 följande:
    Tack för era svar. Verkar rätt vanligt då trots allt  

iii: Vad äter du för medicin? Vågar man dubbla dosen kanske iallafall?
    Jag har nog provat alla, men just nu är det aerius. Tidigare sa någon läkare att jag kunde ta högre dos eftersom man bara skulle bli tröttare, att det inte var farligt. Men han menade kanske inte att man skulle ta den gånger 4. Men jag har inte fått några biverkningar av det iallafall. Jag är mer orolig för att jag ska få andningsproblem pga allergin när man har symptom från halsen. Jag har haft otur med sånt.
  • Anonym (suck)

iii: det är just det jag är så rädd för att få, så obehagligt när det sätter sig i halsen. Har också aerius.

• Mamma matte hustru

japp det kliar sista med jag fick var kortison att inhalera för astmatiker visst det funkade men det var inte värt det för jag blev så trött

Svar på tråden Ni med pollenallergi, kliar det i er hals också?