• drpepper

Kan jag ge större portion välling inför natten dvs mer än på 2 dl vatten?

Barnet på 9, snart 10 mån vaknar tidigare och tidigare. I övrigt ges 1 port välling ca kl 5. Gröt kl 8-9. Sedan mat resten av dagen innan nattvällingen.

• Svar på tråden Kan jag ge större portion välling inför natten dvs mer än på 2 dl vatten?
  • vittra

Jag skulle öka på det totala matintaget över dagen istället, jag tycker det är bättre att hålla nere på välling/gröt och ge mer vanlig mat istället. Livsmedelsverket avråder ju från att ge mer än maximalt 3 portioner välling/gröt per dag.

• Pumpkin

Vi ger välling på 2,5 dl vatten, och jag vet många som ger på 3 dl vatten.

• ELLEoClara

Vi har gjort kvällsvällingen på 2,5 dl vatten sen 8-9 månaders ålder.

• drpepper

När ni gör 2,5dl vatten hur mkt pulver tar ni då? Använder ni oxå mild fullkornsvälling?

• Pumpkin

Drygt 5,5 msk använder vi. Både när vi hade mild fullkornsvälling och nu med den vanliga fullkornsvällingen.

• drpepper
    Pumpkin skrev 2011-05-07 18:57:05 följande:
    Drygt 5,5 msk använder vi. Både när vi hade mild fullkornsvälling och nu med den vanliga fullkornsvällingen.
    Tusen tack! Ska prova strax, kl 19 är det sovdax Skrattande Trevlig kväll!
  • fru edinge

Till 250 ml vatten ska du ha 6 mått välling, men håller med ovan om att ofta vaknar de tidigare ändå pga överfull blöja..

• drpepper
    fru edinge skrev 2011-05-07 19:09:41 följande:
    Till 250 ml vatten ska du ha 6 mått välling, men håller med ovan om att ofta vaknar de tidigare ändå pga överfull blöja..
    Ok tack! Ska testa och se!
  • flickan85

Går med nestles välling iaf. Det står det på paketet.

Svar på tråden Kan jag ge större portion välling inför natten dvs mer än på 2 dl vatten?