• Anonym

Seg infektion, låg feber länge. NÅN FLER?!

För drygt 2 veckor sen tog jag tempen pga att jag var lite seg. Jag mätte 37,3 (brukar ligga på 36,7 kanske). Sen dess har jag pendlat från feberfri till 37,5, oftast kring 37,5. Vissa dagar även högre.

Har haft jätteont i ryggen i form av konstantvärk över hela ryggen. (har svag rygg och ett fellyft i bagaget sen i höstas)

Har lämnat blodprover som bara visat på lite förhöjda vita blodkroppar, vilket läkaren säger att det beror på att jag har en infektion i kroppen.

Det är som att kroppen VÄGRAR ge med sig och jag börjar bli orolig för något allvarligt.

Läkaren sa senast i veckan när jag fick svar på proverna att det inte är något allvarligt utan en infektion, som kan vara seg. Dessutom har många infektioner i vår varit seglivade...

Någon fler som haft sega infektioner som inte tytt på snuva, hosta och det klassiska?
    Eller bör jag vara orolig?!

• Svar på tråden Seg infektion, låg feber länge. NÅN FLER?!
  • Anonym (Frugan)

Maken hade en jätteseg förkylning med feber till och från och hosta som höll i sig flera veckor. Men han kände sig ändå frisk efter två veckor drygt när han plötsligt kom hem efter jobbet med 39,5 som sen steg till 40 och stannade där trots allt vi gjorde. Ringde akuten som sa att det gått mycket skit nu i vinter/vår. Mamma var sjuk två månader,en granne många veckor."Bara" vänta ut det om inget tillstöter.

• Anonym

Ja jag måste nog stå ut, men jag blir så lätt orolig pga enorm skräck för cancer!!!

Har dessutom gått med lite illamående och klen mage, men det KAN bero på att jag knaprat Ipren som ger klen mage också.

Just nu oroar ryggen och febern mig mest, trots låg feber.

• Themis

Det har varit mycket sega sjukor den här vintern i vårt område också, har VC sagt.

"Femveckorsvirus" snackar en del om här, och man kan ha bakterier som ligger och "jäser" i kroppen litegrann i kölvattnet på en virusinfektion också.

Försök stärka upp ditt immunförsvar. Ta multivitaminer, drick varmt och gärna en extra kopp (koffeinfritt)  te innan du lägger dig på kvällen, vila, var ute i solen närdet är varmt, rör på dig när du orkar.

Nedsatt förmåga till konsekvenstänkande är också en evolutionär mekanism.
  • Anonym (Frugan)
    Anonym skrev 2011-05-07 20:24:41 följande:
    Ja jag måste nog stå ut, men jag blir så lätt orolig pga enorm skräck för cancer!!!

Har dessutom gått med lite illamående och klen mage, men det KAN bero på att jag knaprat Ipren som ger klen mage också.

Just nu oroar ryggen och febern mig mest, trots låg feber.
    Jamen cancer börjar ju inte så här och ger inte såna här symtom! Klart det är en seg infektion,men de går ju över med tiden. Ipren tycker jag du ska sluta med,ta Alvedon istället om du nu promt måste ta nåt.
  • Anonym

Jo då, cancer expert som jag e vet att det kan starta så :)

Skämt o sido.
    Jag har beordrats att äta antiinflammatoriskt då läkaren tror att det är inflammation i ryggen som orsakar den smärtan...

• Anonym (5 veckor)

Jag gick med låg feber 37,5 - 38 under 5 veckors tid. Under tiden kände jag mig allmänt dålig. Sökte hjälp av läkare som tog blodprover som visade normala värden. Slutligen fick jag en stark antibiotikakur som jag åt i 14 dagar och i samband med att kuren tog slut så försvann även febern. Jag har aldrig fått reda på vad den berodde på då proverna inte visade något och den har heller aldrig återkommit sedan dess.

• Rafael90

Jag hade feber och svulna lymkörtlar en längre tid, fick sen en "attack" då febern steg och jag fick halsfluss och en massa andra grejer samtidigt. Det underliggande problemet var i alla fall körtelfeber, det kan ligga och lura länge utan att man får några direkta symptom förutom låg feber och sjukdomskänsla, däremot blir immunförsvaret påverkat. Drick mycket, äkta tranbärsjuice är bra mot körtelfeber, och ta alvedon. Var försiktig så du inte råkar på nån annan infektion, jag hade som sagt TRE andra infektioner samtidigt (förutom körtelfebern) för att jag var extra mottaglig då och inte tog hand om mig själv.

• Anonym (Orolig)

Hur gick det för dig ? Har själv samma symptom .

Svar på tråden Seg infektion, låg feber länge. NÅN FLER?!