• Klatermaja

jag är alltid ledsen på morgonen :-(

Jag mår alltid pyton på morgonen med förhöjd ångest. Varje morgon är en kamp att gå upp i god tid ( för att inte sova bort livet) och det är en pärs att göra sådant som annars går som en dans - sminka mig, bädda sängen, duscha osv... Jag börjar tröttna på att ha det så här varje dag . Känner någon igen sig? Vill någon peppa mig? Vad gör ni för att få mornarna att gå snabbare?

• Svar på tråden jag är alltid ledsen på morgonen :-(
  • Hexx

Det är så för nästan alla med ångest. Morgnarna är värst. Tror det beror på att man inte vet vad som komma ska. Men allt efter vad tden går, så märker man att himlen inte ramlar ner i dag heller, om du förstår vad jag menar.

Kan du inte sätta dig framför tv´n och kolla på nyhets morgon ett par timmar eller så?
    Skaffa en mysig morgon rutin helt enkelt.

• Karpet

Nu lider inte jag av ångest men jag svara ändå vad som funkar för mig. Om jag såsar omkring på morgonen och tar mer än en timme på mig att börja göra mig iordning så mår jag inte bra alls. Om jag däremot går upp, duschar, äter frukost etc rätt så snabbt och sedan går till t ex affären och handlar mat så mår jag mycket bättre och blir piggare under hela dagen.

• Greenmonster

Hej!

Jag är likadan, och kan blir det då och då om jag inte kör med mina nattningsrutiner dvs att jag ser till att det är hyfsat städat innan jag lägger mig (viktigast är disken, den ska bort) och att jag förberedar mig så mycket som möjligt innan jag lägger mig. Typ lägga ut kläder jag ska ha på mig och så. Starta alltid dagen med en dusch. Det gör susen. Bädda sängen sedan och sedan ta lite tid för en kopp te.

• Klatermaja

Jag försöker ha en mysig morgon framför morgonnyheterna (och FL ) med frukost och te, men det är så jobbigt att ta nästa steg, dvs att verkligen gå upp och fräscha till mig. Det är så skönt att bara såsa omkring och helst gå och lägga mig igen. Har funderat på att gå och duscha det första jag gör på morgonen, för att komma loss ur mina konstiga rutiner, men ids inte riktigt...

• Karpet

Ja duscha är jättebra att göra först. Då piggnar man till fort.

• Klatermaja

Jag kanske borde vända på mina rutiner och kasta mig in i duschen det första jag gör och klä på mig för att nyduschad och fräch injuta frukosten i lugnan ro med vetskapen att man redan gjort det som känns så jobbigt. Det lustiga är att ångesten nästan svänger om på klocklsaget 12 . Sen blir allt genast bättre.

• Greenmonster

ja gör fräschningen först på direkten. kanske ska ha en kul rutin för det också? vet inte hur kul man kan föra en dusch tidigt på morgonen... lycka till iaf. duscha sminka och klä på dig först. Du kommer mår bättre för det. Gör det enkelt med att förbereda allting natten innan. Så måste jag göra. Jag har så dåliga dagar ibland att jag tom glömmer hur man ska ta på sig ett par byxor!

• Klatermaja

Ja jag får testa att vända på mina morgonrutiner i morgone. Går nämligen upp samma tid på helgerna som på vardagarna...

• Millan1984

Klatermaja:

Jag tycker du gör det jättebra
    Men som nån sa här så testa lite nytt
    så kanske det blir bättre.

Kramar

• Klatermaja

Tack Millan

Vet ju att jag har en del i bagaget som gör det exxtra jobbigt

Svar på tråden jag är alltid ledsen på morgonen :-(