• Amor Vincit Omnia

Hur ser stranden ut i SIDE, Turkiet??

Funderar på att boka resa till Side Turkiet, sökt info om stränder där men blir lite förvirrad...

Någon som varit där som kan berätta? Barnvänligt? Sten? Sand? Stort?

• Svar på tråden Hur ser stranden ut i SIDE, Turkiet??
  • Together90

Det är fin strand där, bra shopping och barnvänligt skulle jag vill säga att det är.
    Jag tyckte om Side men akta er för rånare osv dem är jävligt fula där ..jag blev rånad vid en bankomat men dem gjorde det "snyggt" utan att jag märkte det förrens dem var borta...  dem tog mitt bankomat kort !
    Men det ordna sig och jag fick alla pengar tillbaka av Nordea sen när jag kom hem men ändåå... men på hotellområdet så är det jätte mysigt!

Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11
  • Amor Vincit Omnia
    Together90 skrev 2011-05-08 08:11:53 följande:

Det är fin strand där, bra shopping och barnvänligt skulle jag vill säga att det är.
    Jag tyckte om Side men akta er för rånare osv dem är jävligt fula där ..jag blev rånad vid en bankomat men dem gjorde det "snyggt" utan att jag märkte det förrens dem var borta...  dem tog mitt bankomat kort !
    Men det ordna sig och jag fick alla pengar tillbaka av Nordea sen när jag kom hem men ändåå... men på hotellområdet så är det jätte mysigt!

Ojdå, rånad, låter inte kul...hur gjorde dom?

Har du mera att berätta om Side eller resan så vill jag gärna höra...

Vilket hotell var du på?  
  • Bellisen

Jag har också varit i Side och tyckte inte det var så jättebra faktiskt. Jag hade en bra resa men det berodde mest på sällskapet för själva orten var inte så kul. Jag har varit på charter ett flertal gånger så jag vet ju ändå hur en turistort är men Side var den minst charmiga orten jag varit på. Dit åker jag inte tillbaka!

Men smaken är ju som baken så lyssna inte alltför mycket på mig! Tungan ute

• SVejsan
    Bellisen skrev 2011-05-10 01:49:05 följande:
    Jag har också varit i Side och tyckte inte det var så jättebra faktiskt. Jag hade en bra resa men det berodde mest på sällskapet för själva orten var inte så kul. Jag har varit på charter ett flertal gånger så jag vet ju ändå hur en turistort är men Side var den minst charmiga orten jag varit på. Dit åker jag inte tillbaka!

Men smaken är ju som baken så lyssna inte alltför mycket på mig! Tungan ute
    Jag tyckte Side överträffade mina (inte så höga) förväntningar.  Jag kan tänka mig åka tillbaka om jag får tag i en bra resa till ett bra pris. Men vi är inte några som i första taget reser tillbaka till samma ställe (om inte det är exceptionellt bra)

Jag tror att det beror var på strandremsan/ orten man hamnar. Vi bodde på Ving SunGarden Side Resort som inte låg direkt bra (tex närheten av en soptipp som man passerade ifall man genade mot stranden - drog ner).

Sedan gjorde vi långa promenader åt båda hållen längs med strandremsan. Och konstaterade att strandpromenaden var helt OK.

Samt vad man är ute efter...  Vi skulle absolut inte vilja hamna i de områdena där All-Inclusive Hotellen ligger sida vid sida (och inget annat i närheten).

Flertalet romerska lämningar gjorde att man känd historiens vingslag och "gamla stan ute på "udden" var helt OK. En del "Inkasteri" gjorde det bitvis påfrestande...

Kan säga att orten hamnar nånstans i mitten bland de "charterorter"/semesterorter jag besökt.  (klart bättre än tex Sunny Beach i Bulgarien, Rimini i Italien, Playa del Americas på Teneriffa och Playa del Ingles på GC...)
Svar på tråden Hur ser stranden ut i SIDE, Turkiet??