• Anonym (förstår ej)

hur tänker män?

Såhär är det. Jag är gift sedan två år. Har tre barn och villa. Jag har börjat tvivla på mitt liv. Har träffat en man på jobbet som gärna spenderar tid med mig (och jag med honom). Ibland säger han saker som att det är så trevligt att vara på jobbet så vi kan äta tillsammans och andra halv-flirtiga saker. Han är en riktig gentleman på alla sätt. Nu var min man på arbetsresa i förra veckoslutet och då gav han vinkar under veckan om att vi skulle träffas på lördagen. Men han anser också att det är fullt normalt att umgås man och kvinna utan att det för den skull betyder något. Han känner min man. Vi var på restaurang på lördagen, inget hemligt med det. Vi pratade och så. Jag gick hem, han gick hem. Han är singel och vill gärna hitta nån säger han. Men varför vill han då umgås med mig? Ofta och mycket? Vad tänker han? Jag förstår ingenting av detta.
    Kan någon hjälpa mig. Jag visste inte att det fanns män som var ute efter något annat än sex.. Vad är det i så fall som han får ut av vår relation?? Hjälp mig någon (man).

• Svar på tråden hur tänker män?
  • Tihomir

Alla män tänker inte lika och det ÄR fullt normalt att umgås man och kvinna utan att det behöver betyda något. Han är förmodligen inte alls attraherad av dig utan gillar helt enkelt bara ditt sällskap.

• MrKlister

Det låter ju som att han trivs med att umgås med dig, men också gärna skulle ta chansen till något mer om det blev tillfälle.

Fråga dig själv varför du umgås med honom? Vad tänker du (t ex vid ett restaurangbesök en helg när din man är bortrest?) och vad vill du få ut av det?

• Anonym (förstår ej)

Det är därför jag undrar. I början var vi bara på lunch men nu har vi då börjat umgås även på fritiden. Ju mer jag umgås med denna man desto mer gillar jag honom och jag börjar få känslor för honom. Jag tycker att vi tänker ganska lika och så. Jag är kanske en sån typ som genast börjar tänka på kärlek och sex och målar upp en fin bild av hur bra vi skulle kunna ha det. Därför vill jag höra lite tankar från män, vad tänker män när de umgås med en kvinna. Jag tänker oftast speciellt på hur det skulle vara att kramas och kyssas. Om tanken känns obehaglig så vill jag inte umgås med mannen jag är med. Så är det bara.

• miracle20

Känns som när jag läser emellan raderna som att du vill att han ska vilja ha dig?

• Cahn
    Anonym (förstår ej) skrev 2011-05-09 15:38:59 följande:
    Det är därför jag undrar. I början var vi bara på lunch men nu har vi då börjat umgås även på fritiden. Ju mer jag umgås med denna man desto mer gillar jag honom och jag börjar få känslor för honom. Jag tycker att vi tänker ganska lika och så. Jag är kanske en sån typ som genast börjar tänka på kärlek och sex och målar upp en fin bild av hur bra vi skulle kunna ha det. Därför vill jag höra lite tankar från män, vad tänker män när de umgås med en kvinna. Jag tänker oftast speciellt på hur det skulle vara att kramas och kyssas. Om tanken känns obehaglig så vill jag inte umgås med mannen jag är med. Så är det bara.

Alltså. Jag förstår mig verkligen inte på dig. Klart man ska kunna umgås med vem man vill och ibland får man känslor för andra än den man är tillsammans med. Men att ta steget och agera (inte sexuellt) på ett sätt som göder dessa känslor? Why? Vad för gott kan komma utav det om du nu inte vill lämna din man? På vilket sätt kommer du bli lyckligare att att trigga igång en förälskelse i hans kompis (dessutom)?

Är jag konstig som inte förstår mig på folk som verkligen springer efter problematiska situationer med öppna armar?

Nu blev det ju OT men iaf. Finns flertalet trådar här där män i mångder förklarar att de skulle kunna ha sex med alla tjejkompisar. Ytterst få har sagt att de ser tjejkompisen som en syster osv som man inte skulle ligga med om han fick chansen, tvärtom. Stämmer den statistiken (förutsatt att de män som svarat att de sexfantiserar om alla sina tjejkompisar inte bara råkat samlas just här), så är ni verkligen ute på djupt vatten...

Tänk efter..

• Anonym (förstår ej)
    miracle20 skrev 2011-05-09 15:50:21 följande:
    Känns som när jag läser emellan raderna som att du vill att han ska vilja ha dig?
    Det har du nog rätt i :)
  • Anonym (förstår ej)
    Cahn skrev 2011-05-09 15:54:29 följande:

Alltså. Jag förstår mig verkligen inte på dig. Klart man ska kunna umgås med vem man vill och ibland får man känslor för andra än den man är tillsammans med. Men att ta steget och agera (inte sexuellt) på ett sätt som göder dessa känslor? Why? Vad för gott kan komma utav det om du nu inte vill lämna din man? På vilket sätt kommer du bli lyckligare att att trigga igång en förälskelse i hans kompis (dessutom)?

Ja alltså jag borde ju inte träffa honom, det förstår jag nog. Men jag kan inte säga nej :(
    De är inte kompisar, bara bekanta p.g.a att vi bor i en liten stad, umgås aldrig.
  • miracle20
    Anonym (förstår ej) skrev 2011-05-09 15:59:57 följande:
    Det har du nog rätt i :)
    Håller med Cahn

Hade inte sett ditt inlägg med att du hade känslor för honom när jag skrev mitt inlägg. Du borde tänka att du har en man och hade du velat att han skulle göra såhär emot dig?
  • Cahn
    Anonym (förstår ej) skrev 2011-05-09 16:02:13 följande:
    Ja alltså jag borde ju inte träffa honom, det förstår jag nog. Men jag kan inte säga nej :(
    De är inte kompisar, bara bekanta p.g.a att vi bor i en liten stad, umgås aldrig.
    "Jag kan inte säga nej"?

Jävla skitsnack, kan du inte uttala ordet? Du VÄLJER att säga ja, försök inte intala dig själv och andra att du inte gör ett aktivt val av ren vilja när du säger ja till en träff för att sitta och fantisera om en annan man. Fega människor skyller på sådant. Det är väl ändå inte så att munnen talar för sig själv, mot din vilja medan du inombords skriker "nej nej nej"? Du gör det av VILJA, allt annat är en fet lögn.

Spelar det någon roll om det är kompisar, bröder eller tennispolare? Really?

Man gör ju som man vill men du kommer ju trigga igång än värre förälskelse så som du håller på, grattis! Och eftersom du redan skyller ditt agerande på att "du inte kan säga nej" (BS!) så kommer du säkert snart skriva att "du inte kan hejda dig från att kyssas/hångla/sexa/what ever" också. Sluta skyll ifrån dig! Du väljer att göra det du gör, DU har alltså ensamt ansvar för vad du gör, du kan inte peka på att du "inte kunde". Ett ord, inte speciellt svåruttalat, är det enda som krävs.

Hur hade det känts för dig om din man uppvaktat en annan kvinna i din bekantskapskrets? För att med intima fantasier tacka ja till middagar och umgänge ser jag inte som oskyldigt kompishäng, utan faktiskt mer eller mindre som en dejt.

Du är på väg in i otrohet, DU och ingen annan. Stå för dina val!
  • Anonym (förstår ej)

Cahn: Min fråga handlade inte om huruvida jag gör rätt eller fel utan snarare om det är så att han är intresserad av något mera trots att han säger att han inte tycker om att folk får för sig saker bara för att de ser en man och en kvinna tillsammans. Men i princip så har du svarat på den frågan också.

• Cahn
    Anonym (förstår ej) skrev 2011-05-10 15:42:52 följande:
    Cahn: Min fråga handlade inte om huruvida jag gör rätt eller fel utan snarare om det är så att han är intresserad av något mera trots att han säger att han inte tycker om att folk får för sig saker bara för att de ser en man och en kvinna tillsammans. Men i princip så har du svarat på den frågan också.
    Japp det har jag. Men jag får väl säga som du då, "jag kunde inte hejda mig" och mina fingrar från att kommentera ngt som var så dumt skrivet och fegt påstått att man häpnar...
    Tror du mig när jag säger så? Att jag på allvar inte kunde kontrollera om jag ville kommentera eller inte? Du tror inte det var ett aktivt val av mig trots att jag vet att det är OT och kan få konsekvenser?

Tänkte väl det...^^ Lycka till, eller vad man ska säga..
  • SvartLotus

Håller helt med Cahn.

Varför undrar du hur han tänker (och dessutom generaliserar det till hur alla män tänker)? Varför undrar du inte hur du tänker?

Mina pengar går på:
    1) Du är attraherad av honom.
    2) Han tycker åtminstone att det är intressant och trevligt att umgås med dig.
    3) Du funderar i hemlighet på vad han tänker.
    4) Han funderar i hemlighet på vad du tänker.
    5) Du kan agera så att han blir (mer) attraherad av dig.
    6) Han kan agera så att du blir mer attraherad av honom.

men

DU KAN SÄGA NEJ. Du kan visa honom att du älskar din man (om du nu gör det). Du kan prata varmt om din relation (om du nu känner så) till din man och förklara för den andra mannen att du har väldigt tydliga gränser när det gäller relationer (om du nu har det).

Varför har du så svårt att förstå och ta ditt ansvar? Varför ser du dig som offer? Varför skyller du på hans otydlighet? Är det i själva verket inte den du går igång på? Att han kan vara oskyldig men att det ligger något skyldigt och lurar? Vad tror du han går igång på?

• croz
    Badabing skrev 2011-05-11 22:57:27 följande:
    Han vill no ha dig skulle jag tro.
    Jupp
  • Anonym (förstår ej)

Jag vill ännu påpeka/fråga vad ni tycker om jag då inte skulle ha några som helst känslor för denna man utan vi helt enkelt skulle vara bara kompisar, vilket vi ju egentligen är, skulle det då vara okej att vi umgås? Att vi går på restaurang en lördagkväll, går i skogen, sportar tillsammans o.s.v? Var går gränsen i så fall? Jag har läst många trådar här på FL som handlar om att sambon har kompisar av det andra könet, "behöver jag oroa mig?" och de får då till svar att det är helt normalt att ha kompisar av det andra könet. Men det jag egentligen ville veta ur manlig synvinkel, att hur upplever man en vänskap med en kvinna. Vad tänker man på och vad får man ut av att umgås så mycket med en kompis (av andra könet) istället för sin sambo/fru? DET var min fråga egentligen. Och jag kommer inte att vara otrogen!!
    PS. Vad menas med OT?

• Anonym

Jag tycker det låter som om han bara är ute efter sex!

Svar på tråden hur tänker män?