Varför sviker ni oss pensionärer?
Det pratas så mycket om diskriminering och rasism. Att alla ska ha samma människovärde tycker jag är bra fast det gäller inte oss pensionärer. Varför är vi pensionärer mindre värda än er andra?
Här på familjeliv verkar många ha en otäck dubbelmoral. Jag diskuterade med en som påstod sig arbeta med äldre människor och det bästa vi äldre visste var att parkeras på stan där det är liv och rörelse. När jag påpekade att vi pensionärer också är människor med olika behov var jag ett troll som inte skulle matas. Pensionärer skulle man heller inte bry sig om då de bara är ute efter att jävlas. Men den här pensionären tystar ni inte med era billiga härskartekniker som syftar till att marginalisera och förlöjliga oss pensionärer.
Är det verkligen lämpligt att nazisttyper ska få arbeta med gamla människor när de vräker ur sig kränkningar på löpande band? Det här exemplet är heller inget unikt utan det händer på varenda äldreboende dagligen. Empatilösa vårdare som struntar i hur vi äldre har det. Skulle ni som har barn acceptera att personalen på dagis låste in barnen mot deras vilja, var aggresiva och dagligen kränkte era barn? Det skulle förvåna mig om så var fallet.
Frågan är varför vi pensionärer ska finna oss i all skit som ingen annan grupp i samhället skulle acceptera. Och varför blundar alla och slår dövörat till när det gäller pensionärer? Missförhållandena är inte precis okända och nya fall avslöjas hela tiden.