• Maagda

Fast i Iphoneträsket !

Min telefon har lagt av och jag funderar på en iphone.
    Eftersom att jag är föräldraledig ska det ju vara en låg kostnad. Har kikat in telia och Halebop men är rädd att jag missuppfattat allt och att det kommer bli mycket mer pengar i månaden än vad jag "förstått".
    Jag ringer inte så mycket, men då det händer är det mest till fasta nät och telia. Jag skickar desto fler sms och surfar varje dag.

Idag har jag Halebop.

Kan ni hjälpa, vad rekomenderar ni?

• Svar på tråden Fast i Iphoneträsket !
  • Valborgs

Halebops abb är billigare än Telias, sambon köpte precis en iphone 4 därifrån och valde ett paket med hög kostnad för samtal, mycket surf som ingick och sms, eftersom han i princip aldrig ringer. Jag själv har Telia nu till min 3GS och kommer byta till Halebops när detta gått ut, betalar lika mkt som sambon fast utan sms-paket o då det blir en del sms är Halebops mer förmånligt för oss. Betalar ca 250-300 kr i månaden + det vi ringer. När jag varit i utlandet har jag stängt av tillgång till nätet för att inte komma upp i några hutlösa summor, det drar nog annars iväg väldigt fort.

• Ramborg

Jag ringer väldigt lite men surfar och kollar på olika Playkanaler. För mig är Telenor bäst eftersom de har obegränsat med datatrafik.

Jag sms:ar ganska lite pga detta också, finns bra Apps för gratis sms och mms, plus att de kompisarna som inte har de programmen har oftast FB eller Skype som jag också kör från mobilen.

• Ramborg

Det är en gammal iphone men jag har 299 per månad plus det jag ringer och messar.

• VirrigaVerna
    Ramborg skrev 2011-05-08 10:25:29 följande:
    Jag ringer väldigt lite men surfar och kollar på olika Playkanaler. För mig är Telenor bäst eftersom de har obegränsat med datatrafik.

Jag sms:ar ganska lite pga detta också, finns bra Apps för gratis sms och mms, plus att de kompisarna som inte har de programmen har oftast FB eller Skype som jag också kör från mobilen.
    Jag har också Telenor eftersom det är frisurf och jag har samma abb. både på HTC och IPhone.
    Det enda som kan vara problematiskt med Telenor är att de har rätt dålig teckning på vissa ställen i landet.
    Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Mikesh

Jag hade iphone 3gs innan och startade ett nytt abbonemang hos telia nu med iphone 4a..

Jag har formen som heter "fast pris" för 699kr månaden alltså får jag ringa och skicka sms/mms hur mycket jag vill i månaden. samt surfa hur mycket jag vill..

Dom la till 50kr på min kostnad för att få en iphone 4a.. alltså 749kr i månaden.
    och det ger mi en total summa av 1200kr  för iphonen .. det är billigt och bra..

Dock ångrar jag mig att jag inte istället tog en ny iphone 3gs istället för 4an.. har bara massa problem med 4an.. sändningen försvinner för ofta och så släpps endå iphone 5 om 1-2 månader.. som dock kommer se exakt lika dan ut som 4an skillnaden är iprincip bara att dom har gjort om baksidan på 5an så att "antennen" går via "äpplet" istället för som på 4an där den går på HELA baksidan.. därav anledningen till att sändningen kan försvinne ibland när man håller i telefonen.

• Ramborg

Ett tips: Kontakta operatören, vem du än väljer, och blocka all datatrafik i utlandet. GPS-signalen funkar ändå och du kan ladda ner kartor i förväg eller när du är på ett Wifi-nät.

Jag bor nära Danmark och min telefon halkade in på danska sändaren ibland i början... Scary!

• Mikesh

och.. sen hos telia kan du ta ett biligt abbonemang 49kr  i månaden plus 100kr för telefonen i månaden..-- 149 kr.. sen kan du lägga till 99 kr i din totala månads kosntad så får du skicka upp till 5000sms utan kostnad..

Ska man se helheten i allt så är ju telia bäst i sverige med sändning och hastighet på surf osv.

Och tar man bara rätt abon.. se e dom billigast också.. 19 öre i minuten till alla comviq /telia/telenor osv..

Om man inte tar det "fastpris" där du som skrivet kan ringa skicka o surfa hur mycket du vill

• Mikesh
    Ramborg skrev 2011-05-08 10:35:07 följande:
    Ett tips: Kontakta operatören, vem du än väljer, och blocka all datatrafik i utlandet. GPS-signalen funkar ändå och du kan ladda ner kartor i förväg eller när du är på ett Wifi-nät.

Jag bor nära Danmark och min telefon halkade in på danska sändaren ibland i början... Scary!
    Behöver man inte göra med en iphone.. bara till att gå in i inställningarna och stänga av data "roaming" så tillåter den inte telefonen att gå ut i nät utanför svensk mark.
  • Ramborg

Aha, det visste jag inte. Tack!

Men jag låter nog blocken stå kvar hos Telenor ändå. Skadar ju inte.

Svar på tråden Fast i Iphoneträsket !