• Enniie

Utbildning till målare ?

Jag är I botten uska, och har planer att utbilda mig till skk och sen vidare till barnmorska. MEN, jag har blivit väldigt sugen att jobba som målare ! Jag har försökt googla utbildningar, men det enda jag hittar är gymnasieutbildningar inom bygg, inriktning målare. Är det kört för mig alltså ? Jag vet dock inte om komvux har sådanna utbildningar. Hur skall jag gå tillväga nu ?

• Svar på tråden Utbildning till målare ?
  • Tihomir

Hittade det här på ett annat forum:

"Min polares farsa är målare och jag snackade med honom om det där med lärlingar för ett tag sedan, han sa att han inte ens tar in dom som gått typ målarlinjen på gymnasiet för att bli lärlingar utan att han hellre tar dom som inte vet ett smack om målning, så han kan lära dom från scratch. Detta beror på att dom som gick målarlinjen på gymnasiet ofta tror att dom är något och att dom i princip kan allting, medan en som inte vet någonting är ödmjuk inför uppgiften och verkligen vill lära sig något nytt! Så helt kört är det inte!"

Hör av dig till några små firmor och hör om de vill/kan ta emot en lärling och hoppas på tur.

Svar på tråden Utbildning till målare ?