• Shaun the sheep

Hur smakar smaksatt smörkräm?

Innan jag blir idiotstämplad tänkte jag förtydliga mig; Hur pass mycket smör smakar det, om smaksatt smörkräm?

Har fått i uppdrag att göra två tårtor till ett dubbelkalas (min dotter och hennes kusin som blir stora tjejer ),
    och tänkte göra en vanlig, "traditionell" tårta, och en lite roligare där jag bland annat tänkte täcka den med citronsmörkräm eller något liknande. Vad tror ni, kan det bli gott? Har ni några förslag på goda fyllningar?

Hoppas på svar! :)

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Svar på tråden Hur smakar smaksatt smörkräm?
  • byggd av bomull

Jag har gjort lite olika sorters smörkräm till biskvier. Med pressad citron+rivet skal, pressad apelsin+rivet skal samt kakao och romessens. Det blir väldigt gott och jag tycker inte att det smakar smör alls!

• Shaun the sheep
    byggd av bomull skrev 2011-05-09 10:19:03 följande:

Jag har gjort lite olika sorters smörkräm till biskvier. Med pressad citron+rivet skal, pressad apelsin+rivet skal samt kakao och romessens. Det blir väldigt gott och jag tycker inte att det smakar smör alls!

Åhh, det är den med citronsaft och skal som jag vill göra!
    Jag antar att den blir ganska söt, så jag funderar på att göra passionfruktsmousse till.
    Tror du det kan tänkas bli gott?
  • byggd av bomull

Jag tyckte inte att den var så söt, snarare frisk och syrlig. Men det beror ju på vilket recept man har såklart Man kan smaka av och röra ner mer citronsaft efter hand.

Passionsfrukt och citron blir nog jättegott! Och kanske någon typ av choklad?

• Shaun the sheep
    byggd av bomull skrev 2011-05-10 10:14:20 följande:

Jag tyckte inte att den var så söt, snarare frisk och syrlig. Men det beror ju på vilket recept man har såklart Man kan smaka av och röra ner mer citronsaft efter hand.

Passionsfrukt och citron blir nog jättegott! Och kanske någon typ av choklad?

Precis vad jag tänkte på! Haha Tänkte på passionfruktsmousse och vitchokladmousse på det andra lagret. Sen täcka med citronsmörkrämen och ha en enda jordgubbe ovanpå, fast dekorerad som en ros ungefär. Åh, jag längtar efter att sätta igång! Ska nog prova göra smörkrämen redan idag! :D
Svar på tråden Hur smakar smaksatt smörkräm?