• Strawberry Mum

    Kan man flyga i TIDIG graviditet??

    Vi planerar barn och jag HOPPAS att jag hunnit bli gravid INNAN mitten av juni.
    Då ska vi på resa så isf kommer jag att vara i ca v.8& v.10 ELLER v.4 och v.6, om jag nu blivit gravid innan dess.
    Men kan dessa flygturer påverka och göra så att man får missfall???

    Jag är orolig för missfall då jag har 2 st bakom mig.
    Senaste var i slutet av mars i v.13, mycket jobbigt Gråter

    Nu vill jag bara vara gravid NU! och hoppas så innerligt att vi snart får bli gravida och att detta slutar med lycka.
    Vill därför inte ta nå allt för stora risker, men ändå försöka leva på som vanligt, så gott det går.

  • Svar på tråden Kan man flyga i TIDIG graviditet??
  • emelielj

    Jag är helt hundra på att man inte kan få missfall av att flyga.
    De enda gångerna man inte får flyga är ju under de sista veckorna eftersom det finns risk att man kan föda på planet.

    Jag var på semester i Gran Canaria när jag var i vecka 13-15 och allt var helt lugnt!
    jag tror inte du behöver oroa dig!

  • Nyfiken gul

    det är ingen fara att flyga när man är gravid i tidigt skede.

    jag flög till Egypten när jag var gravid med Victor och det visste jag inte ens om . Jag var då i vecka 7-8.


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • hannis

    Jag flög bara några dagar efter jag blev gravid, alltså 3-4 dagar efter ÄL och det gick bra.

  • Luullis

    Jag flög i vecka 12 med dottern och i veckan 9 och sen 11 med sonen.  Det går jättebra! Frågade Bm innan

  • Strawberry Mum
    Luullis skrev 2011-05-08 14:20:46 följande:
    Jag flög i vecka 12 med dottern och i veckan 9 och sen 11 med sonen.  Det går jättebra! Frågade Bm innan
    Ok, så SKÖNT att höra det, nu kan jag slappna av lite inför flygresan Glad
  • Strawberry Mum
    emelielj skrev 2011-05-08 14:05:21 följande:
    Jag är helt hundra på att man inte kan få missfall av att flyga.
    De enda gångerna man inte får flyga är ju under de sista veckorna eftersom det finns risk att man kan föda på planet.

    Jag var på semester i Gran Canaria när jag var i vecka 13-15 och allt var helt lugnt!
    jag tror inte du behöver oroa dig!
    Ok, men då ska jag inte oroa mig, verkar ju som att en hel del har flygit under tidig graviditet.
  • Jennywise

    Du kan flyga utan problem.
    Det kan man göra under hela graviditeten egentligen. Anledningen till att man ska låta bli under den tredje trimestern är väl främst att det blir bökigt om barnet föds utomlands, plus att reseförsäkringen inte täcker sjukhuskostnaderna.

  • Strawberry Mum
    Nyfiken gul skrev 2011-05-08 14:06:12 följande:
    det är ingen fara att flyga när man är gravid i tidigt skede.

    jag flög till Egypten när jag var gravid med Victor och det visste jag inte ens om . Jag var då i vecka 7-8.
    Ok. Va bra. Bara lite svårt att inte oroa sig allt för mycket när man haft ett MA (i v.13).
    Jag har nu 2 st MA i bagaget och det känns tungt.
    Men jag kommer att flyga i juni och HOPPAS verkligen att jag blivit gravid tills dess.
  • Strawberry Mum
    hannis skrev 2011-05-08 14:07:13 följande:
    Jag flög bara några dagar efter jag blev gravid, alltså 3-4 dagar efter ÄL och det gick bra.
    Ok, skönt att det gick bra Glad
  • Lindreas
    Gordnid skrev 2011-05-08 20:33:48 följande:
    Du kan flyga utan problem.
    Det kan man göra under hela graviditeten egentligen. Anledningen till att man ska låta bli under den tredje trimestern är väl främst att det blir bökigt om barnet föds utomlands, plus att reseförsäkringen inte täcker sjukhuskostnaderna.
    Ja, och för att de inte vill nödlanda på grund av en förlossning. Det är därför man oftast får flyga inrikes lite längre än man får flyga utrikes.
  • Strawberry Mum

    TACK alla för era svar.

    Vi kommer att flyga, det kostar lika mycket som tåg men vi sparar in ca 9,5 timmar! på att ta flyget (ska flyga inom Sverige).
    Blir borta i 2 veckor så kommer att flyga i 2 omgångar.
    Kanske i v.8&10 eller v.4&6...det beror ju på OM jag hunnit bli gravid tills dess, men HOPPAS!! så innerligt på detta efter 2 MA.
    Tror inte att det spelar så mkt roll vad man gör (om man inte går till överdrift).
    Verkar ju som att det kan gå hursomhelst ändå.
    Denna gång vill jag att det ska gå BRA för oss.
    Kram till er alla.

  • Niskan15

    Tjejer, behöver asap hjälp!

    Jag har fått plus på stickan för första gången efter 4 år (naturlig väg). Jag ska flyga till Kroatien imorgon och behöver akut hjälp. Vad gör jag nu? Behöver jag ta intralipid? Kortison eller annat? Får jag ens flyga? Kan fortfarande förstå om detta är sant men plus är väl ett plus? Vad gör man? Försökt kontakt Gyn men d är sommarstängt. Vad gör man?

Svar på tråden Kan man flyga i TIDIG graviditet??