• Pyff

Turkiet första veckan i november?

Funderar på att boka en resa till Turkiet på höstlovet, alltså första veckan i november. Är det nån som har varit i Turkiet vid den tiden? Hur pass stadigt ät vädret tro..........?

Pyff på er!
  • Svar på tråden Turkiet första veckan i november?
  • Bellisen

Jag har varit i Side, Turkiet och var där 22-29 oktober. Det var ganska fint väder, men inte toppen! Det var soligt de flesta dagarna och regnade bara någon dag och var lite mulet ett par dagar, antingen på förmiddagen och eftermiddagen.

Men det som man märkte mest var att dagarna kändes ganska korta jämfört med när det är sommar. Redan klockan fyra på eftermiddagen så började solen gå ner lite sakteliga, inte så att det blev kväll men runt fyra-fem så ville man liksom inte ligga kvar vid poolen längre för det blev lite kyligt att ligga i bara bikini.

Så vill du ha maximalt med sol och värme så är det ju inte en jättebra tid att åka kanske (jag vet ju ioförsig inte om det är så varje år, men skulle tro det, det är ju ändå höst). Men om du inte bryr dig om lite färre soltimmar och kanske lite halvdåligt väder ett par dagar så är det ju ändå okej. Vi badade ju ändå massor och hade en väldigt bra semester! Glad

• SVejsan

Vi åkte också i början av november (också till Side i höstas. Det var helt Ok varmt i Luften mellan  9.00-15.00, man kunde både ligga och sola och göra promenader. Vi hade sol alternativt halvdis hela tiden - inget regn! . Det var ganska kallt i poolen vid hotellet (eftersom kvällstemperaturena påbjöd Långärmad tröja och Långbyxor så kyldes väl vattnet ner). Vi tycker att det är OK för både prisnivån och årstiden (om man inte vill lägga mycket pengar alternativt åka låångt) 

Jag tror att vädret ligger och är ganska stadigt, självklart kan man ha otur (men det kan du ha på Kanarieöarna också)... 

Tänk på att säsongen börjar ta slut och en del restauranger börjar stänga ner för vinteruppehållet ( det fanns tillräckligt ändå), en del hade inte "full meny". Till fördelarna var att det inte var någon "sjuk" trängsel samt att affärsinnehavarna ville bli av med en del av sina lager (av märkeskopior) så det gick ganska bra att pruta.

• Pyff

Tack för era svar Jag vet inte om vi vågar chansa att åka såpass sent................låter ju lite trist att det börjar bli kallt redan vid fyra-tiden......

Pyff på er!
Svar på tråden Turkiet första veckan i november?