• 3 barns mamma84

Vad betyder dit barns namn ?

Tungan uteVad betyder dit barns namnTungan ute
    Ebba är ett vanligt namn
    Amadeus betyder "Den der älsker Gud" på latin.
    Elias betyder: "Min gud er min herre" bibelsk navn.

Namnen hittade jag på http://www.navnebetydning.dk
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • Svar på tråden Vad betyder dit barns namn ?
  • StinaGul

Noel betydelse födelse på latin
    Eller jul på franska.
    Tyckte det passade bra eftersom han föddes runt jul.

• Gummsan
    HjärtaEgna ungar.
    Alicia- Namnet kommer från det forngermanska namnet Adelheid är sammansatt av orden "ädel" och "väsen, gestalt".

Elin- är en svensk form av Helena som är ett grekiskt namn med betydelsen "lysande" eller "fackla".

Ronja- I hebreiskan finns namnet Ronyah som betyder "Guds glädje". I kurdiskan betyder Ronja "min ögonsten".

Kim- betyder "gyllene" (vietnamesiskt ursprung) & Namnet anses betyda "den rättvise" eller "sökare av sanning". 

HjärtaBonus ungar. 
    Jonathan- är ett bibliskt och hebreiskt namn som betyder "Herren har givit" eller "Guds gåva". 

Jimmie- Fanns inte. Jimmy- Namnet härstammar från det hebreiska Jakob. Jakob samt Jimmy betyder "må han skydda".
  • Gummsan
    Gummsan skrev 2011-05-09 06:27:16 följande:
    HjärtaEgna ungar.
    Alicia- Namnet kommer från det forngermanska namnet Adelheid är sammansatt av orden "ädel" och "väsen, gestalt".

Elin- är en svensk form av Helena som är ett grekiskt namn med betydelsen "lysande" eller "fackla".

Ronja- I hebreiskan finns namnet Ronyah som betyder "Guds glädje". I kurdiskan betyder Ronja "min ögonsten".

Kim- betyder "gyllene" (vietnamesiskt ursprung) & Namnet anses betyda "den rättvise" eller "sökare av sanning". 

HjärtaBonus ungar. 
    Jonathan- är ett bibliskt och hebreiskt namn som betyder "Herren har givit" eller "Guds gåva". 

Jimmie- Fanns inte. Jimmy- Namnet härstammar från det hebreiska Jakob. Jakob samt Jimmy betyder "må han skydda".
    http://svenskanamn.alltforforaldrar.se/
  • Zazza

Namnet Zacharias kommer från hebreiska Zecharja och har inlånats via Bibeln och grekiskan. Betydelsen är "Gud har kommit ihåg".

Rasmus är ett mansnamn, en form av Erasmus som är bildat från det grekiska ordet erasimos "älskvärd".

Svar på tråden Vad betyder dit barns namn ?