• Anonym (vilse)

Vet inte vad vi vill

Hej! Jag och min man har varit tillsammans i mer än 20 år, har 3 barn i tonåren. För ett antal månader sedan tog vi ett gemensamt beslut att skiljas. Under en längre tid har vårt förhållande varit dåligt, delvis pga problem med ett av våra barn. Vi är ganska olika, tycker om olika saker osv. Efter några veckor berättar min man att han har träffat en annan (efter att vi tagit beslutet) och jag som hela tiden velat skiljas ångrade mig direkt. Jag var helt förtvivlad, kände mig nykär i min man och ville verkligen att han skulle stanna hos mig, han velade hit och dit. Han bodde borta i perioder för att vi skulle få vara ifrån varandra och flyttade efter några månader till en egen bostad. Jag var helt förstörd och ville fortfarande ha honom tillbaka, kände att jag älskade honom mer än någonsin. När jag för ett tag sedan fick kontakt med en man på en dejtingsida kände jag att jag mådde bra för första gången. Berättade detta för min man (eller vad han nu kallas) och då ändrade han sig. Han betedde sig likadant som jag gjorde när han berättade att han träffat någon.. Jag avslutade med "min kontakt" och gick tillbaka till honom men kände mig väldigt osäker. Under två veckor har jag velat och inte vetat hur jag vill ha det men insåg i torsdags att jag älskar honom och vill fortsätta leva med honom.. Då berättar han att hans känslor för mig har avtagit endel... Jag känner att jag älskar honom och vill leva med honom men vad är det som händer? Varför är våra känslor helt osynkade? När jag vill ha honom vill inte han ha mig och tvärt om.. Jag känner verkligen att jag älskar honom och han kände att han verkligen älskade mej för två veckor sen... men nu är han osäker igen när jag är säker.

• Svar på tråden Vet inte vad vi vill
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Jag tror att ni kan behöva ta itu med er relation på allvar så ni inte bara återgår till samma beteende som ni hade när ni levde tillsammans. det verkar som det finns en hel del känslor med i bilden, inte bara från din sida, din  man har trots allt velat satsa igen. Att ta itu med sin relation innebär bland annat att ni båda pratar igenom hur ni vill leva tillsammans för att få ut så mycket som möjligt av livet.
    Hälsningar
    Tommy

Svar på tråden Vet inte vad vi vill