• Anonym (undrar)

Lukt i underlivet efter förlossning?

Hej Alla.
    Jag har ett "underliv-bekymmer" Skrikandes

Jag fick en bäbis för 3 månader sedan. Underlivet känns läkt och jag har inga avslag längre.
    MEN, mitt underliv luktar inte som det brukar.

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Lukt i underlivet efter förlossning?
  • Anonym (Japp)

Jag luktade också läbbigt tiden efter förlossning (snitt).

Men det gick över efter ett tag. Kanske ngt hormonellt?

• Anonym (undrar)
    Anonym (Japp) skrev 2011-05-08 20:47:50 följande:
    Jag luktade också läbbigt tiden efter förlossning (snitt).

Men det gick över efter ett tag. Kanske ngt hormonellt?
    Jag har oxå funderat på hormoner. Jag helammar så min kropp är väl i typ klimakteriet.
    Luktade underlivet konstigt efter ditt snitt?
  • Anonym (undrar)
    MrsKnapa skrev 2011-05-08 20:48:13 följande:
    Infektion?
    Hmm.. Hur tar man reda på det?
  • fru edinge

Kan berätta att jag ff 15 månader senare fortfarande får en mindre trevlig doft ibland..tvättar numera med barnolja i underlivet och börjat sova utan trosor på natten..känns som det hjälpt lite grann:/)

• JuliaDufva
    fru edinge skrev 2011-05-08 21:13:01 följande:
    Kan berätta att jag ff 15 månader senare fortfarande får en mindre trevlig doft ibland..tvättar numera med barnolja i underlivet och börjat sova utan trosor på natten..känns som det hjälpt lite grann:/)
    Känner igen det där, det blir bättre och bättre men det är fortfarande inte helt som det brukade vara "där ner". 16 månader sedan jag födde.
  • Anonym (undrar)
    fru edinge skrev 2011-05-08 21:13:01 följande:
    Skönt att det inte bara är jag som har det såhär.
    Ska testa att "lufta" och vara utan trosor på nätterna, springer ju numera runt med trosskydd jämt.

Privat fråga, men hur luktar det? Surt, unket... ?
  • Anonym (undrar)

puffar lite

• fru edinge

Det luktar som en blandning av mens, fisk, ruttet och kiss..alla dessa dofter instängt utan ventilation typ )..

Tänk på vilja trosor du använder, bomulls är juh det bästa vid dessa situationer.. Säger jag som nästan bara har silkes trosor:/)

• Anonym (Anna)

Efter fyra barn ser jag ett samband mellan lite urinläckage och "dålig" lukt. Nu efter 4 barnet luktade jag inget medans jag efter 3 an hade säkert över ett år av "lukt". Och med läckage menar jag inget mer än någon droppe mellan toalettbesöken men tillräckligt för att lukta dåligt (inte urin men sunkigt otvättat ).

Så satsa på knipövningar och vänta, min erfarenhet är att det helt plötsligt bara är borta.
    Lycka till!

• Anonym (undrar)
    fru edinge skrev 2011-05-09 07:40:01 följande:
    Det luktar som en blandning av mens, fisk, ruttet och kiss..alla dessa dofter instängt utan ventilation typ )..

Tänk på vilja trosor du använder, bomulls är juh det bästa vid dessa situationer.. Säger jag som nästan bara har silkes trosor:/)
    Ungefär så är det det luktar ja. Fy.
    Bommulstrosor är nog det ensa jag har nu, när man ändå lever som en nunna=)
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Anna) skrev 2011-05-09 07:49:34 följande:
    Efter fyra barn ser jag ett samband mellan lite urinläckage och "dålig" lukt. Nu efter 4 barnet luktade jag inget medans jag efter 3 an hade säkert över ett år av "lukt". Och med läckage menar jag inget mer än någon droppe mellan toalettbesöken men tillräckligt för att lukta dåligt (inte urin men sunkigt otvättat ).

Så satsa på knipövningar och vänta, min erfarenhet är att det helt plötsligt bara är borta.
    Lycka till!
    Hm. Fast det är själva flytningen som luktar.
  • JuliaDufva

Min teori handlar om att slemhinnorna helt enkelt har blivit skörare, därför producerar man mer flytningar och antagligen också lukt. Känner du att du är orolig kan du ju alltid kontakta din bm!
    Som redan skrivet är luft och barnolja det bästa, använd inte några produkter som kan torka ut hinnorna! Skrattande

• Anonym (undrar)
    JuliaDufva skrev 2011-05-09 10:11:58 följande:
    Min teori handlar om att slemhinnorna helt enkelt har blivit skörare, därför producerar man mer flytningar och antagligen också lukt. Känner du att du är orolig kan du ju alltid kontakta din bm!
    Som redan skrivet är luft och barnolja det bästa, använd inte några produkter som kan torka ut hinnorna! Skrattande
    Så kan det säkert vara.
    Jag avvaktar lite och testar att sova näck ett tag, annars får jag ringa BM oh be henne ta en koll.
    Jag glömde ju ta upp detta på efterkontrollen=(
  • Anonym (Anna)
    Anonym (undrar) skrev 2011-05-09 08:08:29 följande:
    Hm. Fast det är själva flytningen som luktar.
    Så var det för mig med, flytningar som luktade men troligtvis med en kombination av lätt läckage.
Svar på tråden Lukt i underlivet efter förlossning?