• Anonym (hur?)

sjukskrivna lärare -hur gör ni?

hur gör ni som sjukskrivna?
    kan ni släppa allt?
    får ni släppa allt?
    har ni stöd från jobbet i rehabilitering etc?
    finns det handlingsplaner (hur görs med betyg etc)?

tacksam för alla svar.

• Svar på tråden sjukskrivna lärare -hur gör ni?
  • Anonym

När jag var sjukskriven hade jag svårt att släppa allt men bestämde mig för att göra det. Självklart får man släppa allt, du är sjukskriven. Behövde aldrig någon rehabilitering så där vet jag inte, är dock tveksam. Jag lämnade över de omdömmen jag redan hade fram till den dag jag blev sjukskriven, så det var inga problem för vikarien att sätta betyg.

• Anonym (hur?)
    Anonym skrev 2011-05-08 20:51:03 följande:

När jag var sjukskriven hade jag svårt att släppa allt men bestämde mig för att göra det. Självklart får man släppa allt, du är sjukskriven. Behövde aldrig någon rehabilitering så där vet jag inte, är dock tveksam. Jag lämnade över de omdömmen jag redan hade fram till den dag jag blev sjukskriven, så det var inga problem för vikarien att sätta betyg.

tack för svar!
    vad var du sjukskriven för och hur länge?
    hur långt hade du gjort på kursen när du lämnade över?

man ska ju inte behöva tänka på det, men det är ju svårt att inte känna som om man sviker eleverna...
  • Anonym

Jag var borta ett halvår plus sommarlovet pga stress, ångest, depression. Jag hade nästan gått klart höstterminen, var nog i november.

• Anonym (hur?)
    Anonym skrev 2011-05-08 20:58:03 följande:
    Jag var borta ett halvår plus sommarlovet pga stress, ångest, depression. Jag hade nästan gått klart höstterminen, var nog i november.

oj, stackare!

men du mår bra nu? *hoppas*
    kan du jobba som vanligt?
    tog jobbet och hjälpte till i det som stressat dig elelr var det andra orsaker än jobb?

jag har lite ångest för de elever som ska ha satta betyg i slutet på maj, de måste ju bli mina liksom.

• Anonym (..)

Arbetsgivaren har SKYLDIGHET att rehabilitera sina anställda i vårt land. oavsätt vart man jobbar.
    Försäkringskassan kan svara mer på dessa frågor. 

• Anonym (hur?)
    Anonym (..) skrev 2011-05-08 21:18:15 följande:
    Arbetsgivaren har SKYLDIGHET att rehabilitera sina anställda i vårt land. oavsätt vart man jobbar.
    Försäkringskassan kan svara mer på dessa frågor. 
    jo, men jag skulle gärna höra av nån som har varit med om det, inte bara höra regler.
  • Anonym

Jag var sjukskriven i ca två månader för ett par år sedan. Jag fick hemskickat elevarbeten som jag skulle rätta och betygsätta och fick inloggningsuppgifter hemskickade så att jag kunde sätta betyg på alla elever. Dessutom ringde jobbbet ca 2 ggr om dagen, jag fick också göra all planering till vikarien. Även föräldrar ringde hem till mig under min sjukskrivning. Till slut blev jag så trött på det så jag röt till, fick då svaret av rektorn att det fanns en övertalighet på lärare i kommunen och om jag ville stanna kvar så skulle jag passa mig. Ett år senare sa jag upp mig från min fasta tjänst och tog ett vikariat istället och har inte ångrat mig än.

• Anonym (hur?)
    Anonym skrev 2011-05-09 08:03:02 följande:

Jag var sjukskriven i ca två månader för ett par år sedan. Jag fick hemskickat elevarbeten som jag skulle rätta och betygsätta och fick inloggningsuppgifter hemskickade så att jag kunde sätta betyg på alla elever. Dessutom ringde jobbbet ca 2 ggr om dagen, jag fick också göra all planering till vikarien. Även föräldrar ringde hem till mig under min sjukskrivning. Till slut blev jag så trött på det så jag röt till, fick då svaret av rektorn att det fanns en övertalighet på lärare i kommunen och om jag ville stanna kvar så skulle jag passa mig. Ett år senare sa jag upp mig från min fasta tjänst och tog ett vikariat istället och har inte ångrat mig än.

men vad hemskt!
    vände du dig inte till facket?
  • Anonym (hur?)

*puffar*

Svar på tråden sjukskrivna lärare -hur gör ni?