• Enjoy life

Hur förhindrar jag att bäddmadrassen åker av sängen???

En simpel fråga kanske, men varje morgon har bäddmadrassen halvt åkt ner på golvet. Resårmadrassen ligger i en sängram, men bäddmadrassen hamnar så högt upp att den inte har ngt stopp åt sidan.

Hjälp!

• Svar på tråden Hur förhindrar jag att bäddmadrassen åker av sängen???
  • Themis

Det finns nån typ av nät i skumgummistuk som man kan lägga emellan, det har jag sett att en del sängar har.

Men vete sjutton var man köper-fråga på en SOVA-butik eller annat ställe som säljer sängar.

Nedsatt förmåga till konsekvenstänkande är också en evolutionär mekanism.
  • Annanym

En bit mattunderlägg? (ej testat)

• Themis

Jo, det kan man också ha det till.

Nedsatt förmåga till konsekvenstänkande är också en evolutionär mekanism.
  • Aakashan

Aha... Det är fler som har det problemet....
    Trodde nästan jag var ensam som vaknar med halva utanför, bäddmadrassen alltså

• pluvdo

Jag hade också det problemet tills jag köpte en begagnad säng och fick ett såntdär madrassöverdrag på köpet. Är typ tyg, men känns lite gummiaktigt på något sätt. Bäddmadrassen rör sig fortfarande litegrann, men bara några centimeter per natt jämfört med tidigare när bäddmadrassen låg på golvet när jag vaknade på morgonen...

• litenbebis2011

På min förra säng fäste jag kardborreband i hörnen :) fungerade perfekt! Bara att sy lite. jag hade även ett lakan som jag kunde fästa med kardborreband så det skulle ligga kvar, superlätt att få sängen att se välbäddad ut.

• La Lola
    Annanym skrev 2011-05-08 21:29:54 följande:
    En bit mattunderlägg? (ej testat)
    Det har min dotter. Funkar.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Enjoy life

Mattunderlägg från Jysk funkar kanon!!! Var 190x140 så jag klippte bort en del. Och nu ligger madrassen still.
    59 kronor och jag slipper vara irriterad på morgonen. Billigt det

Svar på tråden Hur förhindrar jag att bäddmadrassen åker av sängen???