• Anonym (Illamående)

Illamående, ingen matlust, diarre p.g.a antidepressiva?

Hej!

Har ätit Sertralin sen mitten av februari p.g.a depression o ångest. Cirka en månad innan jag började med medicinerna så hade jag ingen matlust kvar, jag gick från att tröstäta hela tiden till att i princip inte äta något. Mycket p.g.a. min dåliga självkänsla o att jag¨var så trött på livet i allmänhet, ingenting var gott längre o.s.v

Mår idag bättre, inte bra men bättre. Sakta men säkert. Nu till min fråga. Min matlust är fortfarande noll, finns INGENTING som lockar. Mår illa typ dygnet runt o lyckas kanske få i mig lite sallad,tomater o paprika  men ingen "riktig" mat. Lever på kaffe. Får jag någonsin i mig mat så blir det diarre och ont i magen. Någon mer som upplevt detta i samband med denna medicin eller depression överhuvudtag?

Mina arbetskollegor börjar reagera att jag aldrig äter, får alltid ljuga att "jag har precis ätit" eller "Ska äta när jag kommer hem" o.s.v. Vill bli sund o kunna leva ett sundt liv... Är så trött nu o det förstår jag ju att det dels beror på depressionen men också p.g.a. att jag inte får i mig den näring jag behöver.

Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Illamående, ingen matlust, diarre p.g.a antidepressiva?
  • Anonym (...)

Be om en remiss till en Dietist, där kan du få hjälp!

Eftersom du orkar stå på benen och jobba får du ju ändå i dig näring och energi, men du ska ju inte behöva må dåligt ab viss mat.
    Vore det tvärtom vore det lättare att förstå då dessa hårdsmälta saker du lever på lätt kan ge illamående, ont imagen, dålig i magen etc. om den är känslig. Men att bara tåla detta låter konstigt. Kan vara någon allergi?

Svar på tråden Illamående, ingen matlust, diarre p.g.a antidepressiva?