• JellyBean

    Jag önskar att min mamma gjort abort.

    Till alla er som är mot abort.
    Barnet har ingen röst när det kommer till kritan.
    Men här är min.

    Om jag som bebis i min mammas mage kunnat "tala" ( och då med facit i handen) så hade jag sagt till henne att göra abort.
    Om hon hade velat "rädda" mig, så hade jag sagt till henne, GÖR ABORT!!

    En adoption behöver inte vara en "räddning" för hur ska man kunna veta det? Ingen har ju egentligen facit om det blir bra eller dåligt. Ingen vet,

    Och ett barn som inte har det så bra vet ju faktiskt inte om något annat heller...så barnet kan sluta som mig och bara kännas sig bortrövad från det enda "hem" man kännt till.

    och ännu värre om adoptivföräldrarna som då skulle tagit på sig "jobbet" inte klarar av det ( fast det skulle som ju aldrig erkänna) misslyckas...
    står redan då det övergivna och svikna barnet med benen i skit upp över knäna....

    men detta syns ju inte.
    Ingen ser ingen hör.

  • Svar på tråden Jag önskar att min mamma gjort abort.
  • Nyfiken gul

    fast ingen kan garantera ett vettigt liv fast man växer upp med sina biologiska föräldrar heller....

    livet kan förändras drastiskt på 1 sekund för alla människor oavsett bakgrund.


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Queenie70

    Fast det kanske inte är själva adoptionen som gör att du känner att du hellre inte funnits utan att du faktiskt mår dåligt i dig själv och kanske skulle mått lika dåligt hos dina bioföräldrar?

  • Ethi

    Jag skulle tro att alla människor som i tonåren eller vuxen ålder tar livet av sig, håller med dig. Det hade varit lättare för dem och besparat dem mycket lidande (och mycket gott också, men det brukar inte depressioner erkänna, i det träsket är allt svart) om de aldrig fått födas.

    Hur stor andel av dem är adopterade?

    Livet är varken svart eller vitt för någon. Jag är inte emot abort - men jag är inte för det heller. Det skrämmer mest skiten ur mig hur lättvindigt så många använder det...

  • Chimamanda

    Jättetråkigt, TS, att läsa att du inte hade velat födas. Man önskar att ingen skulle behöva känna så. Ändå finns det många som känner så, varje dag. Det enda jag kan trösta dig med är att det oftast blir bättre. Du är värd att ha ett bra liv. Trots en svår barndom så finns det många som får det bra som vuxna, ändå. Kram.

  • Milkina cerka

    Vill du skriva till mig privat så får du gärna det. Vi har ju "talats vid" förr. *kram*


     


    *´¨`*Se! Kvällningen kommer purpurmjuk för att i höjden lyfta stjärnehimlens duk*´¨`*
  • StrawberryDream

    Det finns ingen garanti att hamna i rätt familj eller fel vare sig du är adopterad eller biologisk! Jag hamna i en bra familj och släkt

Svar på tråden Jag önskar att min mamma gjort abort.