• Anonym (gravid?)

Gravid trots p-piller?

Har ätit p-piller nu i över 6 månaders tid. Har aldrig aldrig haft en mellanblödning och de har fungerat som en klocka med mens osv....

Har för ca 1 v sedan börjat känna värk i brösten, speciellt ena så jag har gått och trott att det är något fel, typ att jag ska hitta nån knöl eller något men det känns helt okej.

Igår efter att jag och killen haft sex så fick jag en blödning! Och det har även kommit lite idag. Nu slog mig tanken att jag kanske kan vara gravid?

Har tagit pillerna på ungefär nästan exakt samma tid varje dag, och har inte varit magsjuk eller dyl... KAN man ha oturen att blivit gravid ändå tro....?

Någon med erfarenhet?

Tack.

• Svar på tråden Gravid trots p-piller?
  • Anonym

Japp det kan man för här sitter jag.......
    Hade dock inet så många symptom förutom mellan blödningar, lite spänn ibrösten och ett sjuhelvetes humör så då testade jag.
    Imorgon skall jag på vul för att se hur långt gånget det är men hur som helst så är det välkommet här hos oss :)

Så, testa, det är det enda du kan göra för att få ett bra svar.

• Anonym (gravid?)

Men oj, är det sant! Jag får nog köpa ett test och ta imorgon bitti... ett barn till vore självklart välkommet, men just nu är det inte planerat hehe

• Anonym (kan hända)

P-piller har ungefär 96-98 %:s säkerhet (beroende på vilken sort det är men det står i bipacksedeln). Det finns inga 100 procentiga preventivmedel tyvärr.

Exempel: Av hundra kvinnor som äter p-piller med 98 %:s säkerhet så blir 2 gravida. Medan resterande 98 kvinnor inte blir det. Så även om risken är väldigt liten, så finns den där.

Svar på tråden Gravid trots p-piller?