• Anonym (Jobbigt)

Dagispersonal

Hej

Min pojke är 5 år gammal har gått på samma dagis sedan han var 1 år .

Det har alltid fungerat jättebra tills han bytte avdelning för ca 6 månader sedan.

Har känt att vissa av fröknarna där inte alls känns positiva

När jag kom med min son sist så suckade fröken hon hälsade inte ens på oss .

Min pojke ville gå ut och leka med 2 av hans kompisar som också va ute på gården , då satte sej fröken ner och sa till min son ,

-dina kompisar får va ute för dom klarar att sköta sej . Kan du klara att sköta dej .

Jag kände mej så kränkt både för mej själv och min sons vägnar , <jag grät hela den dagen , vad är problemet ?

Har hon något emot min son?

Jag pratade med dom andra fröknarna när jag hämtade min son den dagen och dom sa att det va konstigt och att dom kunde prata med henne men jag sa att jag ville avvakta.Dom sa att min son inte är busigare än dom  andra barnen.

På utveckl.samtalet som jag hade sedan så sa en annan fröken att denne kunne vara lite barsk ibland men att så får man ju inte gå till väga hon kunde ju lagt fram det på annat vis.

Nu har jag sagt upp platsen för han ska börja i en annan förskola där som han egentligen tillhör.. och när jag pratade med chefen om detta så passade jag på att lägga fram mitt klagomål ang . händelsen.  och idag när jag lämnade min son så hälsade hon inte ens på mej när jag kom kändes mkt obehagligt .
    Har aldrig någonsin förut varit några som helst problem med personalen , <jag förstår inte vad som hänt har dom något emot mej eller min son?
    Har jag agerat onormalt ?
    Jag vill ju bara det bästa för min son . Jag vill ju inte att han ska känna sej orättvist behandlad !!

• Svar på tråden Dagispersonal
  • Förskolepedagogen

Hej!
    Du frågar om du har agerat onormalt. Det beror på vad du menar. Har du bytt förskola för att en fröken betett sig lite barskt en gång och de andra pedagogerna har bett att få tala med kollegan om det som hänt och du bad dem att avvakta. Så ja...det låter lite oövertänkt för mig. Om du ändå hade tänkt byta så ska du nog tydliggöra det. Alla kan ha dåliga dagar, även pedagager, även om det helst inte får hända. Kanske hade det varit något dagarna innan som gjorde att pedagogen sa som hon sa. Har du frågat henne? Jag tror på öppna kort och att tala med den det gäller. Att byta förskola är ju en separation för ditt barn och barnen i gruppen.
    Mvh Inger

Svar på tråden Dagispersonal