• Karro83

Är i v. 36 och kräktes/spydde plötsligt. Någon som känner igen det?

Hej,

Undrar om någon varit med om något liknande och vad det i så fall ledde till...

Hade precis ätit middag ute på gräsmattan och kände att jag blev så mätt, för att sedan bli illamående väldigt snabbt. Jag reste mig och och hann bara säga att jag var spyfärdig förrän jag spydde rätt ut på gräset, tre gånger. Efter det var det bra igen. Jag var inte illamående eller trött alls. Någon som känner igen det?

Hur vet man säkert att slemproppen gått?
    Jag fick en rejäl flytning, lite kletig dagen innan jag spydde men det kan ju lika gärna varit en "vanlig" flytning. 
    Har en del vätska i kroppen med - om det kan ha betydelse...

Bebisen har inte fixerat sig än heller, om det kan ha betydelse... Ska in till BM om två dagar för extra kontroll just för att den inte ens låg med huvudet ner för 4-5 dagar sedan.  

Tacksam för era tankar! Glad

• Svar på tråden Är i v. 36 och kräktes/spydde plötsligt. Någon som känner igen det?
  • Carisma95

Jag har förvisso graviditetsillamående även tidigare under graviditeten. Men känner igen att det kom igen i slutet. På alla tre graviditeterna dessutom. Det är nog vanligare än man tror. Bebisen tar massa plats och din magsäck trycks ihop. Du behöver säkert inte vara orolig.

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Mammis me Tindra

Mina spyattacker kom också tillbaka nu på slutet, tror att det har ngt med hormonpåslaget att göra, plus att magsäcken trycks ihop av din lilla bebis :)

Tror inte heller att du behöver oroa dig.

• Ellinor M

Känner precis som dom är i vecka 36 jag med. Spyr på morgonen och på kvällen när jag ätit. Är helt normalt.

• seccasecca

Tror absolut det har att göra med att bebisen tar så mycket plats! Har känt de senaste dagarna att jag skulle vilja kräkas men har svårt att göra det i vanliga fall också.

• brünnhilde

Jag kaskadkräktes någon vecka innan jag födde, och då hade jag inte kräkts sedan vecka 10, typ....
    Jag tror en liten fot kan ha letat sig upp och sparkat till magsäcken eller liknande. Tror inte du behöver oroa dig.

• Karro83

Jag ringde BM igår och fick en tid ganska snart.

Hon kollade blodtrycket och äggvitan i urinen och allt såg bra ut. Våra tankar ledde åt samma håll - havandeskapsförgiftning, eftersom jag bär på en del vätska i just fötter, ben o händer.

Ni hade så rätt, så rätt - "inget att oroa sig för..." Tack tjejer!! Glad

• Tanna

Jag är i v 31 och spydde inatt bara sådär. Mådde lite illa när jag gick och la mig. Kände mig mätt och svullen.... Men efter ha läst den här tråden känner jag mig lite lugnare. var nog bara för fullt i magen och något behövde komma ut.....

Svar på tråden Är i v. 36 och kräktes/spydde plötsligt. Någon som känner igen det?