brun fläck på armen, ej blåmärke. Vad?
Hej!
Jag vaknade för snart två veckor sedan med ett mystiskt märke på armen. Trodde först att det var smuts, men det gick inte bort i duschen.
Det ser ut lite som ett gammalt blåmärke, lite brunrött i färgen. Men det finns kvar sedan jag vaknade med det för som sagt snart två veckor sedan och det har inte förändrats.
Det är som en rund fläck stor som en femkrona och utifrån den går som en tre milimeter bred svans som sträcker sig runt handleden för att sedan sluta tvärt. Väldigt fina kanter.
Huden ovanpå har samma struktur som resten av armen, d.v.s. ingen torr fläck eller så varför jag inte tror att det är eksem eller svamp.
Att det skulle vara ett blåmärke som jag inte vet hur jag fått tvivlar jag också på eftersom det inte försvagats på två veckor. Det är inte heller ömt på något sätt.
Om det helt enkelt bara vore en pigmentförändring, hur snabbt kan man få såna som ändå är så här stora? Denna upplever jag bara var där en morgon när jag vaknade.
Utöver detta har jag i några veckor haft ledvärk i hand- och fotleder, framförallt i handleden på den armen där märket sitter. Men om detta har något samband vet jag förstås inte.
Funderar på att kontakta en läkare just p.g.a. ledvärken och ska då förstås visa upp detta, men vill veta om någon upplevt något liknande?