• sweetfia

Söker er som valt att INTE vaccinera era barn.

Ja Söker er som valt att INTE vaccinera era barn.
    Ni andra behöver inte ens ödsla tid på att skriva, för det är inte era åsikter jag är ute efter,

Varför har ni valt att inte göra det?

Har de inte fått någon spruta alls?

berätta för mig vad ni grundat ert val på.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Söker er som valt att INTE vaccinera era barn.
  • allanamnärupptagna

Vaccinerat över huvudtaget eller svinis eller vad?

• stresss

Jag har vaccinerat mot en del skjukdomar, de som det inte finns botemedel för, dvs polio, stelkramp och difteri. Inte vaccinerat mot barnsjukdomar, för jag tror att det är bra för immunförsvaret att ha mer barnsjukdomar än vacciner. Har inte heller vaccinerat mot svininfluensa, eftersom jag förstod av den info som var tillgänglig att det fanns ett stort intresse från läkemedelsindustrin att sälja vaccin till myndigheterna i många länder, vilket de har lyckats med. Vaccinet var otillräckligt beprövat på barn och det fanne inga garantier för att den sulle vara mindre farlig än en eventuell smitta. Mina barn är tack och lov väldigt friska, det kan bero på många faktorer, men jag är mycket uppmärksam på deras hälsa och de är betydligt mer sällan stuka än sina jämnåriga.

• sweda

Vi har inte vaccinerat vår son mot något. Från början så var vi inte helt säkra på att vi aldrig skulle vaccinera honom, men ville vänta tills han blev större, de använder ju samma dos vaccin oberoende på barnets storlek. Vaccin innehåller massor av gifter som inte hör hemma i våra kroppar. Barns hjärnor är outvecklade och det är alltid en risk med vaccinering. Nu är sonen 26 månader och har haft feber en gång i sitt liv. Många föräldrar till ovaccinerade barn reporterar om just det, deras barn är mycket hälsosammare än vaccinerade barn. Våran främsta anledning till att inte vaccinera är att forskare vägrar jämföra vaccinerade med ovaccinerade barn. Hur många ovaccinerade barn får egentligen några av sjukdomarna som andra vaccinerar mot. Varför lägger de ner mer pengar på marknadsföring än forskning? Vi får inte glömma hur pengahungriga läkemedelsföretagen är. Jag tycker allt är väldigt suspekt. Om vi skulle åka till Asien eller Afrika skulle vi behöva vaccinera, men då kommer han vara större och hjärnan mer utvecklad.  

• sweetfia

Har han inte fått någon spruta alls? Min äldsta son fick två av de tre första krävde ett blodprov nu för några mån sedan för att se om han var skyddad.. Han hade noll skydd, hur kan det komma sig?? Mycket m märkligt tycker jag

• thecarseatlady
    sweetfia skrev 2011-12-11 21:21:09 följande:
    Har han inte fått någon spruta alls? Min äldsta son fick två av de tre första krävde ett blodprov nu för några mån sedan för att se om han var skyddad.. Han hade noll skydd, hur kan det komma sig?? Mycket m märkligt tycker jag
    Jag tror inte längre att vacciner ger något skydd överhuvudtaget. Och bara för att förstärka den tron ytterligare så fick vi kikhosta hela familjen denna höst. Fem fullt vaccinerade personer, alltså. (Jag har inte alltid tackat nej till vacciner tyvärr...)
  • simmaren
    sweda skrev 2011-12-10 13:35:18 följande:
    Vi har inte vaccinerat vår son mot något. Från början så var vi inte helt säkra på att vi aldrig skulle vaccinera honom, men ville vänta tills han blev större, de använder ju samma dos vaccin oberoende på barnets storlek. Vaccin innehåller massor av gifter som inte hör hemma i våra kroppar. Barns hjärnor är outvecklade och det är alltid en risk med vaccinering. Nu är sonen 26 månader och har haft feber en gång i sitt liv. Många föräldrar till ovaccinerade barn reporterar om just det, deras barn är mycket hälsosammare än vaccinerade barn. Våran främsta anledning till att inte vaccinera är att forskare vägrar jämföra vaccinerade med ovaccinerade barn. Hur många ovaccinerade barn får egentligen några av sjukdomarna som andra vaccinerar mot. Varför lägger de ner mer pengar på marknadsföring än forskning? Vi får inte glömma hur pengahungriga läkemedelsföretagen är. Jag tycker allt är väldigt suspekt. Om vi skulle åka till Asien eller Afrika skulle vi behöva vaccinera, men då kommer han vara större och hjärnan mer utvecklad.  
    bra skrivet!! Jag haller med om hur du tanker!!
  • simmaren

Vaccines are they really safe by

Neil Z Miller.

En jatte bra bok. dock pa enegelska. star jatte bra fakta och vad manga sjukdomar ar och vilka symptom man far.. risken att man far den.. och aven stae lite om att vaccinerade barn personer blir ocksa sjuka aven fast dem ar blivit vaccinerade. Jag har inte barn men just nu ar jag valdigt anti vaccinationer.. skulle heslt se att mina framtida barn inte vaccinera sig och speciellt inte nar dem ar sa sma....

Tycker inte det finns tillrackligt med bevis att det verligen fungerar..

• sweda

Precis, de flesta som får sjukdomarna som vi "ska" vaccinera oss mot, är de som vaccinerats.
    Folk måste börja ifrågasätta mer vad som egentligen sprutas i våra kroppar. Det är lättare att göra som alla andra, ändå så vill sjukvården få det att låta som att det är ett passivt val att inte vaccinera, att det är flumföräldrar som utsätter sina barn för en risk utan att tänka sig för. Det är ju helt tvärt om! Samma gäller användandet av flour, men det hör väl inte hemma i den här tråden.

Svar på tråden Söker er som valt att INTE vaccinera era barn.