• mvgustafsson

Orättvist behandlad på jobbet, vad ska jag göra?

Hej!
    Jag skulle behöva lite råd hur jag ska gå till väga eller höra era åsikter om min situation.

Jag har varit anställd på Maxi Ica sedan 1 juni 2008. Jag har bett om att få mer fasta tider sedan sommaren 2009. Jag har 8 timmar i veckan som fast tid.
     Innan min nuvarande chef började hade jag fler tider och det var samma tider varje vecka så tänkte att visst det är inte fasta tider men det funkar liksom.
    Men nu får jag i princip inga tider längre. I början av att min chefs anställning så fick jag dock tider, men då fick jag gå och städa under alla hyllor på avdelningen, och även om jag var på en annan avdelning så ringde han avdelningschefen och bad henne skicka upp mig så jag fick städa, fast han hade andra på sin egna avdelning som lika väl kunde göra det.

Dom anställer nya personer och säger till mig att det inte finns några tider. Jag blir så  arg/ledsen/besviken och trött på att bli behandlad så här!

Och nu till råga på allt har dom anställt en helt ny tjej till tjänsten på Hälsa&Skönhet som jag från början skulle fått innan den förra anställda om jag inte hade gått i skolan då tjänsten var ledig.

Hur ska jag gå till väga?!
    När jag frågar min chef varför jag inte får några tider så får jag i princip till svar "Ne man jag kan inte ge dig det." Och när jag frågade varför jag inte fick tjänsten på Hälsa&Skönhet så sa han "Jag vet ju att du vill ha fler tider men jag kan inte ge dig det." Jag får inget bra svar på varför jag inte får det. Han har sagt till mig tidigare att han tycker att det funkar bra när jag jobbar och att han tycker jag gör ett bra jobb.

Hur ska jag gå till väga för att bli behandlad på ett bättre sätt? Jag mår så dåligt av min jobbsituation just nu att jag till och med stannat hemma från jobbet pga ångest och har suttit och gråtit när jag tänkt på hur jag blir behandlad.

Och det här blev lite rörigt så det ber jag om ursäkt för och jag skriver inte det här för att folk ska tycka synd om mig jag behöver bara lite råd!

Tack på förhand!
  • Svar på tråden Orättvist behandlad på jobbet, vad ska jag göra?
  • Anonym

Du har verkligen hamnat i en taskig situation. Det bästa för dig är att samla lite mod och gå och prata med chefen igen. Tala om att du känner dig besviken över att de annstält en ny tjej och inte gett dig fler timmar. Tala om att du är intresserad av att jobba kvar och utvecklas i ditt jobb.Be om att ni ska ha utvecklingssamtal där ni t ex skriver upp mål på dig som kan leda till en fast tjänst.

Lycka till!!

Svar på tråden Orättvist behandlad på jobbet, vad ska jag göra?