• AW1987

Svart/vit larv i mannagrynen?

Som rubruken lyder. Jag hittade en svart/vit larv i mannagrynen i dag. Jag har suttit och googlat som en tok men kan inte hitta vad det kan vara för något. Är det någon som vet?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Svart/vit larv i mannagrynen?
  • Millans hustru

var det änglamarks gryn? där hittade jag en larv för nåt år sen. kontaktade dem, blev ersatt o fick förklaringen att sånt händer då det är ekomat. kändes inte så kul ändå...

• AW1987
    BlommyNess12 skrev 2011-05-09 17:11:56 följande:
    sån? www.anticimex.com/Sverige/Privat/Skadedjur/Sk...

eller kanske www.skadedjursfri.se/kvarnmott ?
    Det liknade dom på den första länken. Men vad jag förstod så hittar man inte dom i skafferiet utan i gaderoben?
    Millans hustru skrev 2011-05-09 17:13:14 följande:
    var det änglamarks gryn? där hittade jag en larv för nåt år sen. kontaktade dem, blev ersatt o fick förklaringen att sånt händer då det är ekomat. kändes inte så kul ändå...
    Nee det var det inte. Nee det är verkligen inte kul :(
  • BlommyNess12
    AW1987 skrev 2011-05-09 18:13:16 följande:
    Det liknade dom på den första länken. Men vad jag förstod så hittar man inte dom i skafferiet utan i gaderoben?
    Millans hustru skrev 2011-05-09 17:13:14 följande:
    Nee det var det inte. Nee det är verkligen inte kul :(
    Man kan hitta dom lite överallt faktiskt
  • AW1987
    BlommyNess12 skrev 2011-05-09 18:49:13 följande:
    Man kan hitta dom lite överallt faktiskt
    Okej usch vad äckligt. Finns det risk för att dom har spridit sej till den övriga maten?
  • BlommyNess12
    AW1987 skrev 2011-05-09 19:14:57 följande:
    Okej usch vad äckligt. Finns det risk för att dom har spridit sej till den övriga maten?
    Det vet jag faktiskt inte, det enda jag vet är att i princip alla har nån pälsänger hemma, lite som med silverfiskar, man blir aldrig helt av med dom liksom.. Men du får ringa till anticimex och fråga eller kanske maila?
  • AW1987
    BlommyNess12 skrev 2011-05-09 19:21:12 följande:
    Det vet jag faktiskt inte, det enda jag vet är att i princip alla har nån pälsänger hemma, lite som med silverfiskar, man blir aldrig helt av med dom liksom.. Men du får ringa till anticimex och fråga eller kanske maila?
    Okej tack så mycket för svar :)
Svar på tråden Svart/vit larv i mannagrynen?